Cent-listat

Viimeistely tekee kodin

Cent-Listat on Kalajoella toimiva, listoja, paneeleja, terassi- ja saunatuotteita valmistava yli 30-vuotias perheyritys. Cent-Listat on vakiinnuttanut asemansa puulla sisustamisen edelläkävijöihin ja vie tuotteita enenevissä määrin myös ulkomaille. Taustalla Centin verkkosivu-uudistuksessa oli tavoite nostaa yrityksen brändimielikuvaa, tunnettuutta ja tuotteiden kysyntää.

– Uudistuksen tavoitteena oli nostaa erittäin laadukkaat kuvamme esiin niin tuotekorteilla kuin muualla sivuston sisältösivuilla. Aloitimme samalla blogituotannon, jonka tavoitteena on inspiroida, vertailla eri vaihtoehtoja ja antaa syvempää tietoa tuotteidemme käyttömahdollisuuksista. Sivustolta kävijä ohjataan ostoksille Taloon.comin ja Netraudan verkkokauppoihin, Centin markkinointikoordinaattori Eetu Rintamaa kertoo. 

– Sloganin kanssa tehty yhteistyö on ollut laadukasta, tehokasta ja toimivaa. Varsinkin design-vaihe sujui nopeasti – meidän kohderyhmiemme tarpeet ymmärrettiin ja sen ymmärryksen päälle luotiin erottuva ja todella tyylikäs visuaalinen ilme. Tehtaanjohtajamme Harri Junnikkala totesi ilmeen nähdessään, että tämähän on kuin Kismettiä haukkaisi.

– Pari viikkoa tuon kommentin sanomisesta Harri sai sitten Kismettiä oikeasti syötäväksi Sloganin terveisinä, Rintamaa naurahtaa.

cent-listat wordpress

 Yhteydenoton kynnys laski selkeästi

Uudistetulla Cent.fi-sivustolla kiinnitettiin huomio yhteydenottamisen helppouteen. 

– Sivustolla on omat yhteydenottoväylät kuluttajapalveluun ja reklamaatioon sekä keskeisille kohderyhmillemme, kuten sisustussuunnittelijoille ja teollisuuden edustajille. Yhteydenottoja on tullut selkeästi enemmän kuin edellisen sivuston kautta – meidät löydetään ja meistä ollaan kiinnostuneita. Se on paras mahdollinen tukipilari, jonka päälle lähteä muovaamaan modernia markkinointia, Rintamaa kertoo.

Teknisesti jokaisella tuotekortilla haluttiin tuoda optimaalisesti esiin Centin tuotekuvat sekä mahdollistaa lisämyynti suosittelemalla muita saman tuotekategorian tuotteita. 

– Tuotesivut ovat paitsi kauniit, myös informatiiviset. Materiaali, puulaji, käsittely, oksaisuuden laatu, vahvuus, leveys, pituus ja myös tuotteiden profiili tulevat ytimekkäästi selville. 

– Jatkossa sosiaalisen median markkinointipanostus tulee olemaan merkittävä tekijä tunnettavuuden ja brändin kasvattamisessa. Verkkokauppatoimintaa kasvatamme myös kotimaan rajojen ulkopuolelle, Rintamaa toteaa.

 

Pähkinänkuoressa: mitä Slogan teki projektissa?

  • Taustatutkimus kohderyhmämäärittelyineen
  • Palvelumuotoilu: collectionit
  • Desktop- ja mobiili-prototyypit
  • Tekninen toteutus WordPress 
  • Dynaaminen hakutoiminto
  • Tuotteiden filtteröinti 
  • Tuotteiden import
  • Sisällöntuotannon koordinointi
  • Hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon koulutus
  • Bloggaamisen koulutus
  • WordPress-koulutus
  • Google Analytics -koulutus
  • Projektinjohto

Centin sivusto julkaistiin huhtikuussa 2021. Sloganin ja Centin yhteistyö jatkuu sivuston jatkokehityksenä, ylläpitona, digimarkkinoinnin toimenpiteinä ja markkinoinnin sparrauksena.

Tutustu: https://cent.fi/