+ 112,77 %

Verkkokaupan myynnin kasvu

977%

ROAS

65,64 %

Konversioprosentin nousu

−5,06 %

Keskim. tilauksen nousu

Docendo.fi

Kirjakustantajan verkkokauppa

Docendo on suomalainen perinteikäs kirjakustantaja, joka kaipasi verkkokaupalle lisää myyntiä. Kirjamyynti on ollut haastavaa viimeiset vuodet, luonnollisesti johtuen digitaalisten palveluiden saatavuuden kasvusta. Sloganilla myynnin kasvatus aloitettiin ensin Facebook-mainonnalla, jonka jälkeen digimainontaan laajennettiin Google Shopping -mainonnalla.

Mainoskanavat

  • Facebook & Instagram mainonta
  • Google Shopping
  • Kannustettiin asiakasta aktiiviseen uutiskirjemarkkinointiin

Mitä huomioita?

  • Panosta markkinointitoimenpiteet niihin tuotteisiin, jotka myyvät muutenkin hyvin -> paras mainostuotto
  • Tuotteella on merkitystä, älä tuhlaa aikaa heikosti myyviin tuotteisiin
  • Jos tuotteella on ns. lyhyt myyntisykli, ota se huomioon digimarkkinnoissa algoritmien näkökulmasta