FIMMA

FIMMA on Vantaalta käsin toimiva puutalojen suunnittelija ja rakentaja. Yritys tarjoaa suomalaista massiivipuuarkkitehtuuria ja suunnittelee uniikkeja kohteita asiakkaidensa kanssa yhteistyössä ja heidän toiveitaan kuunnellen. FIMMAn ja Sloganin yhteistyö on jatkunut jo pidemmän aikaa ja Slogan on yhteisen matkan aikana tehnyt FIMMAlle muun muassa digimarkkinointia ja suunnitellut yritykselle visuaalisen ilmeen, sekä verkkosivut. Nyt yhteistyö jatkui verkkosivujen ilmeen freesauksen, sekä ennakkomarkkinoinnin merkeissä. Ilmeuudistuksen ja markkinointikampanjan kautta toivottiin saavan FIMMAn ammattitaitoinen osaaminen paremmin esille ja kehitettyä sivujen myynnillisyyttä ja käytettävyyttä.

Parempaa käytettävyyttä ja mobiilitoimivuutta

Uusien sivujen käytettävyyttä lähdettiin parantamaan muun muassa suunnittelemalla sivuista ja käyttöliittymästä selväpiirteiset ja mutkattomat. Sivuilla on helppo navigoida ja pääviestit tulevat sivulla vierailijoille nopeasti ja selkeästi esille. Keskiössä oli myös mobiilielämyksen kehittäminen ja niimpä käyttökokemus hienosäädettiin myös puhelimille sujuvaksi.

Ammattitaitoinen kädenjälki esiin

Toimivuuden parantamisen lisäksi yksi FIMMAn ilmeuudistukseen johtaneista päämotivaattoreista oli, että yrityksen tyylikäs erityisosaaminen haluttiin saada paremmin näkyville. Tätä toivetta lähdettiin toteuttamaan muun muassa laittamalla FIMMAn referenssit näyttävästi esille yrityksen verkkosivuille. FIMMAn hätkähdyttävää kädenjälkeä pääsee myös katsomaan verkkosivujen Detail-kirjastosta, jonne on koottu kauniita kuvia FIMMAn design-yksityiskohdista.

Laadukasta ennakkomarkkinointia

Toinen tärkeä toive uusille verkkosivuille oli, että FIMMAn näyttävät kohteet haluttiin saada taitavasti ennakkomarkkinoitua. Slogan on yhteisen matkan aikana nettisivu-uudistuksen lisäksi tehnytkin FIMMAlle paljon myös markkinoinnin tehtäviä.

Ensimmäinen ennakkomarkkinointikohde, jonka kanssa aloitettiin toimenpiteet uudella sivustolla oli massiivipuukoti Bysantin Helmi. Kohteelle toteutettiin Facebook-mainoskampanja ja se nostettiin huomiotaherättävästi esiin verkkosivuilla. Tulokset olivat vähintäänkin yhtä vaikuttavat kuin kaunis kohde, sillä markkinointikampanjan aikana kohteen asunnoille saavutettiin 100% varausaste ja hakemuksia tuli yli kymmenen kertaa enemmän kuin mitä olisi tarvittu.

— Tehtävänä oli markkinoida FIMMAn uusia, ennakkomarkkinointiin tulevia asuntoja ja kampanja päätettiin toteuttaa kolmessa eri vaiheessa. Yllättäen ennakkomarkkinointi kampanja päätyi kuitenkin lopulta kestämään vain muutaman viikon ja jouduttiin keskeyttämään ajateltua aikaisemmin. Syynä se, että jokainen asunto varattiin heti, kun se oli asiakkaille mahdollista, FIMMAn toimitusjohtaja Jesse Törmänen kertoo.

— Slogan hoiti markkinointia hyvin aktiivisesti koko kampanjan ajan – ja sen jälkeenkin. Sovimme heti kampanjan päätyttyä, että aloitamme heidän kanssaan jatkuvan brändimainonnan ja tämänkin osalta annamme Sloganille vapaat kädet – he osaavat ammattilaisina hoitaa tehtävänsä niin, että lopputulos on paras mahdollinen, jatkaa Törmänen.

Näyttäviä tuloksia Facebook-kampanjan ajalta

Slogan toteutti FIMMAlle Facebook-mainoskampanjan, jonka tarkoituksena oli saada uuden kohteen asuntokantaan varauksia. Markkinointikampanjan aikana (17.4.-18.5.2021) asunnoille saavutettiin reilusti yli kymmenkertainen varausaste tavoitteeseen nähden.

  • Mainoksia nähnyt yli 150k ihmistä
  • Sivuilla kävijöitä yli 20k
  • Hakemuksia reilusti yli kymmenkertainen määrä tavoitteeseen nähden
  • Mainonnan ROAS: 2397

— Suosittelen ehdottomasti Slogania digitoimistona. Slogan on palvellut meitä vuosien ajan ja uusin kampanja onnistui reilusti yli odotusten. Kysyimme Sloganilta, miten projektin markkinointi kannattaa hoitaa ja saimme sitä varten selkeän vastauksen. Projekti toteutettiin juuri siten ja lopputulos oli uskomaton, kehuu Törmänen vielä päätteeksi.

Pähkinänkuoressa: mitä Slogan teki projektissa?

  • Verkkosivuston konseptointi ja web design
  • Käyttöliittymän suunnittelu
  • Desktop- ja mobiili-prototyypit
  • Tekninen toteutus WordPress
  • Tarvittavat analytiikat ja digimarkkinoinnin asetukset
  • Testaus, viimeistelytyöt ja julkaisu
  • Sisällöntuotannon koordinointi

Tutustu: https://fimma.fi/