+1152%

Liikevaihdon kasvu

520%

ROAS

21,26%

Konversioprosentin nousu

16,96%

Keskim. tilauksen nousu

Northoutdoor.com

Vaatteiden verkkokaupan agressiivinen kasvattaminen

North Outdoor on suomalainen merinovaatebrändi, joka myy tuotteitaan verkkokaupan sekä jälleenmyyjien kautta. Sloganin tehtävänä oli kasvattaa verkkokaupan myyntiä digimarkkinoinnin avulla.

Mainoskanavat

  • Facebook & Instagram mainonta
  • Google Shopping + dynaaminen jälkimarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi
  • Uutiskirjemarkkinointi
  • Vaikuttajamarkkinointi

Teknologiset valinnat

  • Woocommerce verkkokauppa, joka oli jo rakennettu ennen yhteistyön aloittamista
  • Mailchimp uutiskirjeille
  • Wincher avainsanojen seurantaan

Miten tulokset saavutettiin?

Testaamalla lukuisia kohderyhmiä, mainoksia sekä mainosmuotoja. Rahaa kohdennettiin sinne, mistä saatiin paras mainostuotto (ROAS). Kaava on sinänsä yksinkertainen mutta vaatii paljon tarkkuutta, testaamista, aikaa, oppimista ja ymmärrystä algoritmien logiikasta. Saimme käytännössä vapaat kädet näyttää osaamisemme, ja ainoa tehtävämme oli huolehtia että ROAS pysyttelee tietyn luvun paremmalla puolella. Pidimme asiakkaan kanssa viikottain palaverin, jossa käytiin läpi digimarkkinoinnin luvut, toimivat mainoskuvat, toimivat mainostekstit sekä tulevat digimarkkinoinnin tarpeet esimerkiksi mainoskuvista.

 

Mitä huomioita?

  • Myytävän tuotteen pitää olla laadukas valitulle kohderyhmälle
  • Huolehdi logistiikasta ja varmista tuotteiden saatavuus
  • Kiinnitä huomiota asiakaskokemuksen jatkuvaan parantamiseen
  • Uskalla ottaa riskiä kasvun tekemiseen