Brändää kuin Coca Cola – Mitä Coca Colan brändin kasvusta voi oppia?

Mitä Coca Colan brändin kasvusta voi oppia?

  Mitä markkinoija voi oppia Coca Colan brändin kasvusta, ja kuinka tätä tietoa voi hyödyntää verkkokauppabrändin kasvattamiseen? Tämä artikkeli pohjautuu osittain markkinoinnin tutkijan/professorin Byron Sharpin kirjaan “How brands grow”. Sharpin kirjan tarkoituksena on herättää markkinoijat ajattelemaan markkinointia uudenlaisella tavalla, sekä rikkoa brändäämisen liittyviä vanhoja ja vakiintuneita oletuksia.  Toivon, että artikkeli haastaa lukijan ajattelemaan brändimainontaa ja […]

Näin luot pääsiäiskampanjan verkkokaupalle – 6 ideaa

Näin luot pääsiäiskampanjan verkkokaupalle - 6 ideaa

  Erilaiset juhlapyhät, kuten pääsiäinen, tarjoavat markkinoijalle mahdollisuuden luoda mielekästä ja ajankohtaista sisältöä kuluttajille. Onnistuneen pääsiäismarkkinoinnin avulla voit ilahduttaa nykyisiä asiakkaitasi ja viestiä brändin sanomasta uusille ihmisille.  Kurkkaa Sloganin 6 vinkkiä pääsiäisajan verkkokauppamarkkinointiin! 1. Toteuta bränditaustaista ja tarinankerronnallista viestintää Juhlapyhien alla on joskus helppo unohtaa, että kaiken viestinnän ei kannata olla suoraan myyntiin tähtäävää. Tee […]

Chat GPT ja Bing – Onko Microsoft-mainonta markkinoinnin uusi kultakaivos?

Chat GPT osaksi Bingiä - Onko Microsoft-mainonta markkinoinnin uusi kultakaivos?

  Microsoft ilmoitti helmikuussa ottavansa käyttöön uuden, Chat GPT:hen perustuvan Bing-hakukoneen. Uuden Microsoft Bingin odotetaan tarjoavan aiempaa miellyttävämmän hakukokemuksen, joka tulee olemaan relevantti kilpailija jopa Googlelle.    Mitä tämä kaikki tarkoittaa? Onko Microsoft Bingistä tulossa varteenotettava hakukone, ja mitä mahdollisuuksia muutos tuo markkinoijalle?  Chat GPT osaksi Bingiä – Mistä on kyse? Microsoftin mukaan maailmassa tehdään päivittäin […]

Brändin digimarkkinointi – mitä mahdollisuuksia se tuo mukanaan?

brändin digimarkkinointi - mitä mahdollisuuksia se tuo mukanaan

  Brändin digimarkkinointi avaa monia mahdollisuuksia tavoittaa uusia asiakkaita, kasvattaa myyntiä sekä lisätä kuluttajien tietoisuutta brändistä. Digimarkkinointi on tärkeä osa nykyaikaista markkinointia ja sen avulla brändit voivat erottua kilpailijoistaan. Miksi brändimarkkinointi on tärkeää ja miten sitä voi toteuttaa tehokkaasti digikanavissa? Lue eteenpäin ja luo parempaa arvoa brändillesi digimarkkinoinnin avulla.  Miksi brändimarkkinointi on tärkeää yritykselle?  Brändimarkkinointi […]

Näin valjastat Chat GPT:n verkkokaupan markkinoinnin tueksi

Näin valjastat Chat GPT:n verkkokaupan markkinoinnin tueksi

  Chat GPT on tekoälyyn pohjautuva chatbot, joka on viimeaikoina ollut koko maailman huulilla. Chat GPT:tä voi hyödyntää tekstintuotannon apurina, ja sen uskotaan tulevaisuudessa tarjoavan suuria hyötyjä markkinoinnin tueksi.  Tässä artikkelissa käymme läpi erilaisia keinoja, miten Chat GPT:tä voi jo nyt hyödyntää verkkokaupan markkinoinnin ja sisällöntuotannon apuna. Lue eteenpäin ja katso mihin kaikkeen tekoäly taipui […]

Näin kasvatat verkkokauppabrändiäsi taantuman aikana

Näin kasvatat verkkokauppabrändiäsi taantuman aikana

Erityisesti heikkoina talousaikoina brändien merkitys on valtava. Kuluttajien ostovoima on heikentynyt, joten brändit kilpailevat yhä pienemmästä osuudesta kuluttajien lompakkoa. Mikäli verkkokauppabrändisi jää isojen brändien jalkoihin, liiketoiminta muuttuu yhä haastavammaksi. Mutta huoli pois! Tässä artikkelissa tarjoilemme tärkeitä ohjeita, joiden avulla voit kasvattaa verkkokauppabrändiäsi, erottua kilpaiijoistasi ja pysyä relevanttina talouden tuulista huolimatta.  Älä karsi brändimainonnasta – markkinoi […]

Näin rakennat sähköpostilistan Facebook-liidimainonnan avulla

Näin rakennat sähköpostilistan Facebook-liidimainonnan avulla

Sähköpostimarkkinointi on hyvin kustannustehokas keino tuoda maksavia asiakkaita verkkokauppaasi ja muistuttaa vanhoja asiakkaitasi yrityksesi olemassaolosta. Jotta voit tehdä tuloksia sähköpostimainonnalla, sinun tulee kuitenkin ensiksi rakentaa relevantti sähköpostilista. Älä turvaudu sähköpostilistojen ostamiseen – sillä tavoin et saa yrityksestäsi kiinnostuneita ihmisiä listallesi, ja pahimmassa tapauksessa saat spämmimainostajan maineen.  Sähköpostilista on helppo rakentaa Facebookin liidimainonnan avulla. Kurkkaa ohjeet […]

Ystävänpäivän markkinointi – 6 verkkokaupan kampanjaideaa testattavaksi

ystävänpäivän markkinointi

Ystävänpäivä lähestyy, ja se tuo mukanaan mahdollisuuksia tuloksekkaiden markkinointikampanjoiden suunnittelemiselle. Tässä artikkelissa esittelemme ideoita verkkokaupan ystävänpäiväkampanjointiin. Ota vinkit talteen! Ystävänpäivämarkkinoinnin parhaat käytännöt Riippumatta siitä millaisen ystävänpäiväkampanjan päätät käynnistää, on tiettyjä asioita, jotka kampanjoinnissa kannattaa huomioida.  Tunne yleisösi Mitkä asiat vetoavat juuri tavoittelemaasi kohdeyleisöön? Arvostavatko asiakkaasi enemmän ilmaista toimitusta, alennusmyyntiä, valmiita lahjaideoita vai esimerkiksi mahdollisuutta ilahduttaa […]

7 tehokasta tapaa automatisoida verkkokaupan markkinointia

7 tehokasta tapaa automatisoida verkkokaupan markkinointia

Markkinoinnin automaation avulla on mahdollista lisätä verkkokaupan myyntiä sekä vähentää markkinointitoimenpiteisiin kuluvia työtunteja. Kuinka verkkokaupan markkinointia voi automatisoida tehokkaasti?  Lue 7 vinkkiä verkkokaupan automaation toteuttamiseen! Mitä on markkinoinnin automaatio?  Markkinoinnin automaatiolla tarkoitetaan erilaisia järjestelmiä sekä teknologiaa, joiden avulla voidaan automatisoida markkinoinnin työtehtäviä. Automaation avulla on mahdollista esimerkiksi asettaa tietyt viestit lähtemään automaattisesti oikeille asiakkaille oikeaan […]

Verkkokaupan personointi – nousevat trendit vuodelle 2023

Verkkokaupan personointi - nousevat trendit vuonna 2023

Verkkokaupan personointi tulee lisääntymään tulevaisuudessa, kun kuluttajat odottavat entistä enemmän heille yksilöllisesti räätälöityjä tuotteita, viestejä ja tarjouksia. Mitkä verkkokaupan personoinnin trendit tulevat lisääntymään vuonna 2023?  Yksityisyyden suojan huomioiva personointi Brändit ovat siirtyneet viime vuosina yhä enemmän kohti evästeetöntä aikakautta. Kolmansien osapuolten evästeseuranta on jo vaikeutunut, ja EU:n GDPR sekä muut kansainväliset säädökset tulevat vaikeuttamaan yksilöitävää […]