Kuinka Omnibus-direktiivi vaikuttaa verkkokauppojen toimintaan?

Kuinka Omnibus-direktiivi vaikuttaa verkkokauppojen toimintaan?

  Alkuvuodesta 2023 voimaan astuva Omnibus-direktiivi tuo muutoksia siihen, miten hintoja ja markkinointia saa esittää verkossa. Suurin direktiivin tuoma muutos koskee alennushinnoittelua –  jatkossa verkkokauppojen on ilmoitettava alin hinta, jolla tuotetta on markkinoitu edellisen 30 päivän aikana.  Tässä artikkelissa kerromme tarkemmin, millä tavoin Omnibus-direktiivi vaikuttaa verkkokaupan toimintaan. Lue eteenpäin! Mikä on Omnibus-direktiivi? Omnibus-direktiivi on EU:n […]

11 ideaa verkkokaupan joulumarkkinointiin

11 ideaa verkkokaupan joulumarkkinointiin

  Joulunodotus on arvokasta aikaa verkkokauppiaalle, mutta myös kilpailu mainonnasta on kovaa. Hyvällä suunnittelulla ja aikaisin aloitetuilla markkinointitoimenpiteillä voit erottautua massasta ja houkutella kuluttajat joululahjaostoksille verkkokauppaasi. Kurkkaa 11 ideaa onnistuneeseen verkkokaupan joulumarkkinointiin! 1. Hyödynnä Black Fridayn liikenne joulunajan markkinoinnissa Joulunajan markkinointi kannattaa aloittaa aikalailla heti Black Fridayn jälkeen. Olet Black Friday -kampanjoinnilla jo houkutellut ostavaa […]

Kuinka verkkokaupan tuloksen voi turvata vaikeina talousaikoina?

Kuinka verkkokaupan tuloksen voi turvata vaikeina talousaikoina

  Heikkoina talousaikoina kuluttajien varovaisuus on huipussaan ja myynti takkuaa. Millaisia toimenpiteitä verkkokauppiaan kannattaa ottaa myyntituloksen turvaamiseksi silloin, kun talouden näkymät ovat aiempaa heikommat? Lue eteenpäin! Lisää verkkokaupan asiakaspysyvyyttä Erityisesti huonoina talousaikoina kilpailu uusista asiakkaista on vaikeaa ja kallista.  Markkinoinnin tieteestä nostetaan usein esiin tunnettu fakta, jonka mukaan 20% kannattavimmista asiakkaista tuo yritykselle 80% sen […]

North Outdoor – Kovaa kasvua suomalaisilla merinovillatuotteilla

north outdoor

  North Outdoor on kotimainen merinovillatuotteiden valmistaja. Brändi toimii sekä verkkokaupan että vähittäiskaupan saralla, ja viime vuosina erityisesti verkkokauppapuolen kasvu on ollut hurjassa nousussa. Tässä artikkelissa taustoitamme North Outdoorin kasvua sekä kerromme yrittäjäkaksikon Teemu Kattilakosken ja Lauri Pyykkösen matkasta ja siitä, mitä kasvavassa merinovaatebisneksessä menestyminen vaatii. Lue tarina North Outdoorin kasvusta! North Outdoorin tarina Teemu […]

6 nopeaa tapaa lisätä vaateverkkokaupan myyntiä vuonna 2022

6 nopeaa tapaa lisätä vaateverkkokaupan myyntiä vuonna 2022

  Tässä artikkelissa esittelemme 6 kustannustehokasta tapaa, joilla voit pyrkiä lisäämään vaateverkkokauppasi myyntiä vuonna 2022. Lue siis eteenpäin!  1. Videoiden hyödyntäminen vaateverkkokaupan mainonnassa Videoiden merkitys verkkokaupan liiketoiminnan kasvattamisessa on nykypäivänä valtava – erityisesti nyt, kun TikTok-mainonta kasvattaa suosiotaan jatkuvasti. Kuluttajat ovat yhä kasvavissa määrin siirtymässä kuluttamaan videoita enemmän kuin perinteistä kuvasisältöä. Tämä avaa mainostajille loistavan […]

Tiktok-mainonnan parhaat käytännöt – onnistu 7 vinkin avulla

Tiktok-mainonnan Best Practices - onnistu 7 vinkin avulla

  TikTok-mainonta on erittäin hyvä tapa tuoda yrityksen brändi ja tuotteet suuren yleisön silmien eteen kustannustehokkaalla tavalla. Mitä asioita TikTok-mainonnassa kannattaa huomioida, jotta mainosaslustasta saa maksimaalisen tehon irti?  Lue ammattilaistemme 7 vinkkiä TikTok-mainonnassa onnistumiseen! 1. Luo Spark-mainoksia orgaanisten TikTok-videoiden pohjalta Mikäli TikTok on itselle vielä uusi juttu, kannattaa alustaan ensiksi tutustua orgaanisen (ei-maksullisen) TikTokin kautta. […]

TikTok-mainonta – Hanki kilpailuetua nuoren yleisön keskuudessa

TikTok-mainonta - Hanki kilpailuetua nuoren yleisön keskuudessa

  TikTok on videoiden jakamiseen perustuva somekanava, jonka kautta voi jakaa lyhyitä, kaptivoivia ja immersiivisiä videoita. TikTok tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tuoda brändinsä ja tuotteensa erityisesti nuoren yleisön eteen. Millaisille yrityksille TikTok-mainonta sopii, ja millaista mainontaa alustalla kannattaa toteuttaa?  Lue tämä artikkeli ja ota parhaat vinkit talteen! Kannattaako TikTok-mainonta?  Suomessa on tällä hetkellä 1,6 miljoonaa aktiivista […]

Zalandon menestyksen salat – mitä verkkokauppias voi oppia Zalandolta?

  Millaiset asiat selittävät Zalandon menestystä, ja mitä verkkokauppias voi oppia Zalandolta? Zalandon menestykseen on olemassa kymmenittäin – jos ei sadoittain – erilaisia syitä. Tästä artikkelista voit kuitenkin poimia 7 tärkeää nostoa talteen oman verkkokauppabisneksesi kehittämiseen. Lue siis eteenpäin! 1. Asiakaspalvelu, toimitus ja tilaaminen Ostamisen tulee olla mahdollisimman helppoa asiakkaalle.  Zalando poistaa tehokkaasti kuluttajien epäröintiä […]

Mikä on vikana, kun verkkokaupan myynti takkuaa?

Mikä on vikana, kun verkkokaupan myynti takkuaa?

  Verkkokaupan tuotteet eivät mene kaupaksi jatkuvista mainostusyrityksistä huolimatta, ja myynti takkuaa. Missä on vika ja kuinka kuluttajat saadaan kiinnostumaan tuotteista?  Tässä artikkelissa esittelemme yleisimpiä syitä sille, miksi verkkokauppasi myynti takkuaa ja mitä voit tehdä asialle. Ota siis opit talteen! 1. Tuotteesi eivät erotu edukseen kilpailijoita vastaan Jotta jokin tuote menee kaupaksi, sen tulee olla […]

Faktat tiskiin – Mitä verkkokaupan kasvattaminen oikeasti vaatii?

Faktat tiskiin - Mitä verkkokaupan kasvattaminen oikeasti vaatii?

  Verkkokaupan kasvattaminen ei ole ilmaista. Se vaatii paljon panostuksia uusasiakashankintaan, kustannusrakenteen hiomiseen ja verkkokaupan ulkoasun toimivuuteen. Tässä artikkelissa käymme läpi asioita, mitä verkkokaupan kasvun hakeminen oikeasti vaatii.  Lue eteenpäin ja käännä seuraava vaihde käyntiin verkkokauppasi kasvun suhteen! Tavoitteen asettaminen – mikä on tahtotilasi kasvun suhteen? Tärkeintä verkkokaupan kasvattamisessa on pohtia alkuun, mikä on tavoitteesi […]