Facebookin erityiset mainosluokat – mitä niistä pitää tietää?

Facebook lisää yhä enemmän vaatimuksia tiettyjen kategorioiden mainonnalle, sillä se haluaa kitkeä pois mainosten kohdentamiseen liittyvää eriarvoisuutta. Mikäli mainostajat eivät noudata Facebookin vaatimuksia, niin sanottujen erityisten mainosluokkien mainokset joutuvat suurella todennäköisyydellä hylkyyn. Tässä artikkelissa käymme läpi Facebookin erityisiä mainosluokkia, mitä niistä pitää tietää, ja kuinka voit välttää sen, ettei Facebook hylkää mainoksiasi tulevaisuudessa. Mitä ovat […]
Näin laitat Facebook Business Manager -tilin asetukset kuntoon

Facebook Business Manager -tili on välttämättömyys, jos haluaa tehdä tehokasta mainontaa Metan alustoilla. Tässä artikkelissa käymme läpi, kuinka Facebook Business Manager -tili perustetaan ja saadaan sellaiseen kuntoon, että mainonnan tekemisen voi aloittaa. Esittelemme, kuinka lisäät Business Manageriin sivuja, mainostilin, käyttöoikeuksia ja pikselin. Lue siis eteenpäin! Mikä on Facebook Business Manager ja täytyykö sellainen luoda? Facebook […]
Facebook uudelleenmarkkinointi – 8 arvokasta kohderyhmää vuodelle 2022

Facebook uudelleenmarkkinointi on oiva keino tuoda yrityksestäsi tai tuotteistasi kiinnostuneet ihmiset takaisin verkkokauppaasi ostamaan tuotteitasi. Facebookissa on mahdollista luoda paljon erilaisia uudelleenmarkkinointiyleisöjä, ja tässä artikkelissa esittelemme 8 arvokasta kohderyhmää, joita sinun kannattaa hyödyntää vuonna 2022. Lue eteenpäin! Disclaimer: osa kohderyhmistä vaatii suuren määrän verkkosivuvierailijoita toimiakseen optimaalisesti. Lisäksi joissain tapauksissa laajempi, geneerinen kohderyhmä voi toimia rajattua […]
Facebook-mainosten CTR nousuun 10 vinkin avulla

Facebook-mainosten CTR eli Click Through Rate tarkoittaa sitä, moniko mainoksesi nähneistä ihmisistä on päätynyt lopulta klikkaamaan mainostasi. Mikäli ihmiset eivät klikkaa mainostasi, he eivät myöskään osta tuotettasi. Vaikka mainoksen lopullinen tavoite on saada ihminen suorittamaan toivottu konversio (kuten osto), on äärimmäisen tärkeää saada hänet ensiksi ohjattua sivulle, jossa hän voi toteuttaa kyseisen konversion. Lue siis […]
Verkkokauppiaan opas Black Friday -markkinointiin

Black Friday -viikonloppuna verkkokauppiaan on hyvä olla valmiina – ihmiset etsivät kuumeisesti kovia tarjouksia ja ovat valmiita ostamaan hieman kalliimpiakin tuotteita tavallista enemmän. Mitä kaikkea verkkokauppiaan sitten kannattaa huomioida vuoden kuumimpana ostopäivänä? Lue katsauksemme aiheeseen ja ota vinkit talteen! Mikä on Black Friday? Black Friday on Jenkeissä vuoden suurin yksittäinen ostopäivä, jonka aikaan on tarjolla […]
Facebook mainonta – tuloslähtöinen opas vuodelle 2021

Facebook-mainonta on aihe, jota olemme käsitelleet jo useassa eri tekstissä. Tähän artikkeliin olemme kuitenkin koonneet erittäin kattavan paketin käytännössä kaikesta, mitä sinun tulee tietää mainostamisesta Facebookissa vuonna 2021. Tästä paketista hyötyy niin aloitteleva Facebook-markkinoija kuin jo kokeneempikin konkari! Tekstin sisällysluettelo: 1. Kannattaako Facebook-mainonta vuonna 2021? 2. Kuinka paljon Facebook-mainonta maksaa? 3. Tehokas Facebook-mainonta alkaa Business […]
Facebook-mainonnan hinta – budjetoi tämän verran onnistuneeseen mainontaan

“Mitä Facebook-mainonta maksaa?” on kysymys, joka ihmisiä aina kiinnostaa Facebook-mainontaan liittyen. Tässä artikkelissa avaamme hieman sitä, miten Facebook-mainonnan hinta määräytyy ja miten valitulla budjetilla voidaan saada mahdollisimman paljon arvoa aikaiseksi. Facebook-mainonnan hinta määräytyy mediabudjetista ja muista kuluista Facebook-mainonnan hinta määräytyy tiivistetysti kahdesta asiasta: mediabudjetista (eli siitä, paljonko maksat Facebookille mainospaikoista) sekä digitoimiston palvelumaksusta tai vaihtoehtoisesti […]
Älä rajoita Facebookin algoritmia: saat parempia tuloksia aikaiseksi

Facebookin algoritmi on hyvin tehokas työkalu löytämään tuotteillesi ja palveluillesi oikeita ostajia oikeaan aikaan, kunhan sen toimintaa ei rajoiteta liikaa. Jotta saisit mainoksistasi kaiken hyödyn irti, niin ota tästä artikkelista talteen vinkit, kuinka voit valjastaa Facebookin algoritmin toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla! Facebookin algoritmin rajoittaminen Facebook hyödyntää algoritmia ja ennakoivaa analytiikkaa löytääkseen mainostettavalle tuotteelle tai palvelulle […]
Facebook-mainonnan testaaminen – Ota mainoksistasi kaikki teho irti!

Facebook-mainonta on tehokkainta silloin, kun seuraat ja optimoit tuloksia datan avulla. Jos pyörität mainoksia ilman testien tekemistä, heität ison kasan rahaa hukkaan. Tämän artikkelin avulla pääset paremmin kiinni siitä, mitä Facebook-mainonnan testaaminen tarkoittaa, ja miten mainoksia kannattaa testata tulosten optimoimiseksi! Miksi Facebook-mainonnan testaaminen on tärkeää? Moni mainostaja valitsee mainoskuvan, kampanjatavoitteen ja tekstin sen mukaan, minkä […]
Miksi Facebook-videomainontaa kannattaa tehdä?

Facebook-mainonnasta on tullut entistä visuaalisempaa ja liikkuvampaa. Enää pelkät kuvat eivät riitä, vaan ihmiset janoavat tarinoita, jotka iskevät suoraan katsojan tunteisiin. Facebook-mainosvideon avulla voidaan hyödyntää kaikkia niitä tekijöitä, joilla vedota katsojaan: kuvaa, ääntä sekä tekstiä. Videoiden avulla voidaan sitouttaa kohdeyleisöä sekä tuoda tuotteiden uniikkeja puolia helposti ja luovasti esille. Lisäksi Facebookin algoritmin ansiosta videot saavat […]