Näin rakennat sähköpostilistan Facebook-liidimainonnan avulla

Näin rakennat sähköpostilistan Facebook-liidimainonnan avulla

Sähköpostimarkkinointi on hyvin kustannustehokas keino tuoda maksavia asiakkaita verkkokauppaasi ja muistuttaa vanhoja asiakkaitasi yrityksesi olemassaolosta. Jotta voit tehdä tuloksia sähköpostimainonnalla, sinun tulee kuitenkin ensiksi rakentaa relevantti sähköpostilista. Älä turvaudu sähköpostilistojen ostamiseen – sillä tavoin et saa yrityksestäsi kiinnostuneita ihmisiä listallesi, ja pahimmassa tapauksessa saat spämmimainostajan maineen.  Sähköpostilista on helppo rakentaa Facebookin liidimainonnan avulla. Kurkkaa ohjeet […]

Ystävänpäivän markkinointi – 6 verkkokaupan kampanjaideaa testattavaksi

ystävänpäivän markkinointi

Ystävänpäivä lähestyy, ja se tuo mukanaan mahdollisuuksia tuloksekkaiden markkinointikampanjoiden suunnittelemiselle. Tässä artikkelissa esittelemme ideoita verkkokaupan ystävänpäiväkampanjointiin. Ota vinkit talteen! Ystävänpäivämarkkinoinnin parhaat käytännöt Riippumatta siitä millaisen ystävänpäiväkampanjan päätät käynnistää, on tiettyjä asioita, jotka kampanjoinnissa kannattaa huomioida.  Tunne yleisösi Mitkä asiat vetoavat juuri tavoittelemaasi kohdeyleisöön? Arvostavatko asiakkaasi enemmän ilmaista toimitusta, alennusmyyntiä, valmiita lahjaideoita vai esimerkiksi mahdollisuutta ilahduttaa […]

7 tehokasta tapaa automatisoida verkkokaupan markkinointia

7 tehokasta tapaa automatisoida verkkokaupan markkinointia

Markkinoinnin automaation avulla on mahdollista lisätä verkkokaupan myyntiä sekä vähentää markkinointitoimenpiteisiin kuluvia työtunteja. Kuinka verkkokaupan markkinointia voi automatisoida tehokkaasti?  Lue 7 vinkkiä verkkokaupan automaation toteuttamiseen! Mitä on markkinoinnin automaatio?  Markkinoinnin automaatiolla tarkoitetaan erilaisia järjestelmiä sekä teknologiaa, joiden avulla voidaan automatisoida markkinoinnin työtehtäviä. Automaation avulla on mahdollista esimerkiksi asettaa tietyt viestit lähtemään automaattisesti oikeille asiakkaille oikeaan […]

Verkkokaupan personointi – nousevat trendit vuodelle 2023

Verkkokaupan personointi - nousevat trendit vuonna 2023

Verkkokaupan personointi tulee lisääntymään tulevaisuudessa, kun kuluttajat odottavat entistä enemmän heille yksilöllisesti räätälöityjä tuotteita, viestejä ja tarjouksia. Mitkä verkkokaupan personoinnin trendit tulevat lisääntymään vuonna 2023?  Yksityisyyden suojan huomioiva personointi Brändit ovat siirtyneet viime vuosina yhä enemmän kohti evästeetöntä aikakautta. Kolmansien osapuolten evästeseuranta on jo vaikeutunut, ja EU:n GDPR sekä muut kansainväliset säädökset tulevat vaikeuttamaan yksilöitävää […]

Verkkokaupan videomainonnan opas vuodelle 2023

VERKKOKAUPAN VIDEOMAINONNAN OPAS VUODELLE 2023

  Miksi verkkokaupan kannattaa toteuttaa monikanavaista videomainontaa, ja kuinka kuluttajia puhuttelevia videoita tehdään ja jaetaan? Lue artikkeli verkkokaupan videomainonnasta ja ota videomainonnan lyhyt oppimäärä haltuun! Mitä hyötyä videomainonnasta on verkkokaupalle? Videomainonta tarjoaa monia konkreettisia ja myynnillisiä hyötyjä verkkokaupalle. Esimerkiksi Wyzowlin tekemän tutkimuksen mukaan 88% ihmisistä sanoo videon vaikuttaneen ostopäätöksen tekemiseen, ja Oberlon mukaan 88% videoita […]

6 tapaa lisätä huonekalujen myyntiä verkossa

huonekaluverkkokaupan kasvattaminen - 6 tapaa lisätä huonekalujen myyntiä verkossa

  Tässä artikkelissa esittelemme 6 tapaa, joilla voit lisätä huonekalujen myyntiä verkossa vuonna 2023. Näistä vinkeistä hyötyvät täysin verkossa toimivat kauppiaat sekä myös yrittäjät, joilla verkkokauppa kivijalkamyymälän ohella. Poimi vinkit tehokkaaseen huonekalujen markkinointiin verkossa! 1. Lisää verkkokauppaan mahdollisimman paljon tuotetietoja Tuotekuvien ja kuvausten laadukkuus korostuu erityisen paljon huonekaluverkkokauppojen kontekstissa. Kuluttajan on verkon kautta kyettävä muodostamaan […]

Futonnetti – kotimaisen perheyrityksen kasvun tarina 

futonnetti - kotimaisen perheyrityksen kasvun tarina 

  Futonnetti on suomalainen perheyritys, joka myy laadukkaita futontuotteita verkossa. Verkkokaupasta löytyy laaja valikoima muun muassa futonpatjoja, -sänkyjä, -sohvia ja -tuoleja. Futonnetti on oululaisten Mervi ja Olli Korhosen käsialaa, ja vuodesta 2017 lähtien yrityksen pyörittämisessä on ollut mukana myös tytär Saara Korhonen. Millainen on Futonnetin kasvun tarina ja mitä onnistumisia ja oppeja verkkokaupan pyörittäminen on […]

Kuinka Omnibus-direktiivi vaikuttaa verkkokauppojen toimintaan?

Kuinka Omnibus-direktiivi vaikuttaa verkkokauppojen toimintaan?

  Alkuvuodesta 2023 voimaan astuva Omnibus-direktiivi tuo muutoksia siihen, miten hintoja ja markkinointia saa esittää verkossa. Suurin direktiivin tuoma muutos koskee alennushinnoittelua –  jatkossa verkkokauppojen on ilmoitettava alin hinta, jolla tuotetta on markkinoitu edellisen 30 päivän aikana.  Tässä artikkelissa kerromme tarkemmin, millä tavoin Omnibus-direktiivi vaikuttaa verkkokaupan toimintaan. Lue eteenpäin! Mikä on Omnibus-direktiivi? Omnibus-direktiivi on EU:n […]

11 ideaa verkkokaupan joulumarkkinointiin

11 ideaa verkkokaupan joulumarkkinointiin

  Joulunodotus on arvokasta aikaa verkkokauppiaalle, mutta myös kilpailu mainonnasta on kovaa. Hyvällä suunnittelulla ja aikaisin aloitetuilla markkinointitoimenpiteillä voit erottautua massasta ja houkutella kuluttajat joululahjaostoksille verkkokauppaasi. Kurkkaa 11 ideaa onnistuneeseen verkkokaupan joulumarkkinointiin! 1. Hyödynnä Black Fridayn liikenne joulunajan markkinoinnissa Joulunajan markkinointi kannattaa aloittaa aikalailla heti Black Fridayn jälkeen. Olet Black Friday -kampanjoinnilla jo houkutellut ostavaa […]

Kuinka verkkokaupan tuloksen voi turvata vaikeina talousaikoina?

Kuinka verkkokaupan tuloksen voi turvata vaikeina talousaikoina

  Heikkoina talousaikoina kuluttajien varovaisuus on huipussaan ja myynti takkuaa. Millaisia toimenpiteitä verkkokauppiaan kannattaa ottaa myyntituloksen turvaamiseksi silloin, kun talouden näkymät ovat aiempaa heikommat? Lue eteenpäin! Lisää verkkokaupan asiakaspysyvyyttä Erityisesti huonoina talousaikoina kilpailu uusista asiakkaista on vaikeaa ja kallista.  Markkinoinnin tieteestä nostetaan usein esiin tunnettu fakta, jonka mukaan 20% kannattavimmista asiakkaista tuo yritykselle 80% sen […]