Voit olla varma, että monet kilpailijoistasi ovat jo ymmärtäneet sisällöntuotannon merkityksen markkinoinnissa. Luomalla sisältöä kilpailijasi jäävät positiivisella tavalla yleisön mieleen ja lisäävät todennäköisyyksiään kaupan haalimiselle.
Mikäli et pärjää blogikilpailussa, menetät suuren määrän potentiaalisia asiakkaita ja tarjouksia muille toimijoille.
Yritysblogi luo luottamusta ja luottamus tuo myyntiä
Sisällöntuotannon konsepti on yksinkertainen: kun luot arvoa kuluttajille, edesautat kaupan syntymistä tulevaisuudessa.
Hyvin harva kuluttaja on valmis ostamaan tuotetta tai palvelua aivan tuntemattomalta toimijalta. Asiakkaat tekevät vertailua palveluntarjoajien välillä ennen ostopäätöksen tekemistä, ja he haluavat varmistua siitä, että palveluntarjoaja todella osaa asiansa. Sisällöntuotannon avulla voit vakuuttaa potentiaaliset asiakkaasi siitä, että olet alasi todellinen asiantuntija.
Blogin sisällöntuotannon avulla tarjoat kohderyhmällesi tietoa, joka luo heille arvoa. Arvonluonnin kautta potentiaaliset asiakkaasi ovat paljon valmiimpia ostamaan palvelun tai tuotteen sinulta ennemmin kuin tuntemattomalta toimijalta.
Lue lisää, kuinka tuomme blogipalvelun avulla lisää kiinnostuneita ostajia sivuillesi!
Blogin hakukoneoptimointi (SEO) tuo uusia kävijöitä sivuillesi
Toimivassa blogituotannossa olennaista on se, että blogitekstit löytyvät Googlesta. Tässä blogitekstin hakukoneoptimointi eli SEO tulee mukaan peliin. Kun blogitekstit kirjoitetaan hakukonenäkyvyys edellä, nousevat yrityksesi sijoitukset Googlessa toivomillasi hakusanoilla. Google-näkyvyyden avulla saadaan paitsi lukijoita tekstille, myös uusia sivustovierailijoita yrityksesi vaikutuksen piiriin.
Tutkimusten mukaan n. 90% Google-vierailijoista selaa läpi vain ensimmäisen sivun hakukonetulokset. Mikäli yrityksesi ei ole näkyvillä ensimmäisellä sivulla, menetät potentiaaliset asiakkaat kilpailijoillesi.
Sloganin blogituotannossa jokaiselle blogitekstille valitaan olennaiset, tekstiin ja yrityksesi aihepiiriin liittyvät hakusanat, joilla halutaan ränkkäytyä. Päähakusanan ympärille valitaan pidempiä pitkän hännän hakusanoja, joilla pyritään tavoittamaan ostavaa yleisöä.
Päähakusanana voisi toimia esimerkiksi pyöriä myyvän verkkokaupan tapauksessa “polkupyörät” ja pidemmän hännän hakusanoina “polkupyörä netistä hinta” ja “polkupyörä maastossa ajamiseen”. Käyttämällä lyhyitä ja pitkiä hakusanoja tavoitetaan paremmin eri hakuja tekeviä, aihepiiristä kiinnostuneita ihmisiä.
Hakukoneoptimointi on kuitenkin pitkäaikainen projekti, eikä tuloksia synny yhdessä yössä. Ahrefsin tekemän tutkimuksen mukaan jopa 60% top10 sijoituksilla olevista sivuista on yli 3 vuotta vanhoja, ja 95% uusista sivuista ei pääse top 10 tuloksiin ensimmäisen vuoden aikana. Säännöllisellä sisällöntuotannolla hakutuloksissa on kuitenkin mahdollista tehdä huimia nousuja.
Mitä blogin hakukoneoptimoinnissa huomioidaan?
-Avainsanoja käytetään tekstin pääotsikoissa, title-tagissa, URL-osoitteessa ja tekstisisällöissä luonnollisilla paikoilla. Tämä auttaa Googlea ränkkäämään tekstin korkeammalle tuloksissa.
-Blogiin lisätään mahdollisuuksien mukaan sisäisiä ja ulkoisia linkityksiä. Linkitykset auttavat Googlea ymmärtämään aihepiirien sisäisiä yhteyksiä, mikä parantaa hakukonesijoitusta.
-Tekstiin lisätään loppuun Call to Action, joka ohjaa kohti haluttua tavoitetta. Call to Actionin avulla lukija voidaan esimerkiksi ohjata selaamaan verkkokaupan tuotteita tai ottamaan yhteyttä.
Yritysblogi tuo pitkäaikaisia tuloksia
Hienointa blogituotannossa on se, että yksittäinen teksti voi toimia liikenteen lähteenä useiden vuosien ajan. Mitä enemmän relevantteja tekstejä blogiin kirjoitetaan, sitä enemmän kohdeyleisöä tavoitetaan pitkässä juoksussa.
Jokainen blogisisältö optimoidaan tietylle pääavainsanalle ja tarkemmille avainsanoille, jolloin eri blogiartikkelit vastaavat käyttäjien tekemiin hakuihin Googlessa. Mitä useammalla relevantilla hakusanalla yrityksesi sisältö nousee esille Googlessa, sitä parempi.
Voi olla, että uusi sisältö tuo ilmaista liikennettä sivuillesi vielä viiden vuoden päästäkin. Yritysblogi on siis oiva keino tavoittaa pitkäaikaista ja relevanttia näkyvyyttä yrityksellesi.
Kasvata asiantuntijamielikuvaasi ja houkuttele uusia liidejä
Asiantuntijamielikuva on asiakashankinnan keskiössä. Jos et kasvata asiantuntijamielikuvaasi, menetät potentiaaliset asiakkaat kilpailijoillesi.
Asiantuntijamielikuvaa kasvattamalla lisäät todennäköisyyksiä sille, että uudet ihmiset kiinnostuvat tuotteistasi tai palveluistasi. Mikäli olet alan tunnettu osaaja, on oston edessä oleva kuilu huomattavasti pienempi kuin kilpailijoillasi, joita kohdeyleisösi ei vielä tunne.
Kun tuotat arvoa kuluttajille blogisisältöjen muodossa, jäät positiivisella ja luotettavalla tavalla heidän mieleensä.
Yritysblogi sitouttaa myös jo olemassa olevia asiakkaitasi
On huomattavasti halvempaa saada vanha asiakas ostamaan uudelleen, kuin saada täysin uusi asiakas hankittua. Yritysblogi on liidien hankinnan lisäksi myös oiva keino pysyä nykyisen asiakaskuntasi mielessä ja tarjota heille arvoa, josta he hyötyvät pitkässä juoksussa.
Luomalla arvoa nykyisille asiakkaillesi lisäät todennäköisyyksiä sille, että he pysyvät yrityksesi asiakkaina jatkossakin.
Miksi liian moni toimija jättää blogituotannon huomiotta?
-Talosta ei löydy sopivaa kirjoittajaa.
-Blogituotannon liiketoiminnallisia hyötyä ei ymmärretä yrityksen sisällä.
-Aika ei riitä tekstien tuottamiseen.
-Ei ole riittävää osaamista.
Tilaamalla blogin palveluna Sloganilta saat vastineeksi ammattitaitoista blogisisältöä, joka huomioi liiketoiminnalliset tavoitteesi ja kohderyhmäsi. Ulkoistetun blogipalvelun avulla säästät työntekijöidesi aikaa sekä omia hermojasi.
Miten blogia voi hyödyntää?
Valmiita blogitekstejä kannattaa ehdottomasti jakaa sosiaalisessa mediassa, sillä sen kautta on mahdollista saada lisää aiheesta kiinnostuneita sivustovierailijoita. Blogitekstejä kannattaa myös kokeilla mainostaa maksullisesti Facebookissa, jotta ne saavuttavat yhä enemmän lukijoita ja potentiaalisia asiakkaita.
Lisäksi myyjien kannattaa ehdottomasti hyödyntää sisältöjä myyntityössään. Blogitekstien avulla myyjät voivat osoittaa yrityksen asiantuntijuutta ja käyttää tätä näkyvää osaamista tärkeänä myyntivalttina.
Yrityksen blogituotannon vaiheet Sloganilla
- Mietitään yhdessä tekstin tavoite ja kohderyhmä.
- Valitaan aihe, joka tuo arvoa kyseiselle kohderyhmälle.
- Valitaan hakusanat, joilla teksti halutaan nostaa esiin Googlessa.
- Teemme taustatyön kirjoitettavasta aiheesta – haastatteluita, materiaaleihin tutustumista, kilpailijoiden benchmarkkien läpikäyntiä.
- Kirjoitamme ensimmäisen hakukoneoptimoidun koevedoksen kommentoitavaksi.
- Teemme tarvittaessa muutoksia tai lisäyksiä, ja kirjoitamme tekstin puhtaaksi.
- Valmis tekstiversio on valmis julkaistavaksi!
Oletko valmis kasvattamaan liiketoimintaasi hakukoneoptimoidun blogituotannon avulla? Jätä meille tarjouspyyntö ja kysy lisää!