fbpx

Youtube-mainonta

Youtube on maailman toiseksi suosituin hakukone ja sen käyttö kasvaa edelleen valtavaa vauhtia. Moni business-osaaja luo sisältöä kiihtyvällä vauhdilla ja hankkii Youtubesta valtavan määrän uusia asiakkaita. Mainostajalle Youtube on todella hyvä kanava kasvattaa tunnettuutta sekä tehdä jälkimarkkinointia.

Lataa maksuton digimarkkinoinnin opas 👇

Youtube on maailman toiseksi suosituin hakukone

YouTube-mainonta voi olla vaikeaa aloittelijalle

Vaikka yleiset vinkit ja käytännöt YouTube-mainontaan antavat sinulle jo paljon tietoa, et halua tuhlata budjettiasi väärään mainosmuotoon, vääriin kampanjatavoitteisiin ja huonoon kampanjajärjestelyyn. Tarjoamme kaiken olennaisen tiedon ja osaamisen, joiden avulla kasvatamme myyntiäsi YouTube-mainonnan avulla.

Youtube on maailman toiseksi suosituin hakukone. Se on maailman suosituimman hakukoneen, eli Googlen tarjoama alusta, joten mainokset rakennetaan ja optimoidaan Googlen mainostyökaluilla. Youtube-mainonnassa on paljon samoja lainalaisuuksia kuin Google -mainonnassa.

Youtube-mainonta on erittäin kustannustehokasta

Youtube-mainonnassa maksat ainoastaan kun käyttäjä klikkaa mainosta. Maksat myös siinä vaiheessa jos käyttäjä on katsonut mainosta klikkaamatta yli 30 sekuntia. Youtubessa hinnoittelu toimii samalla tavalla kuin Googlessakin, eli vähimmillään klikatusta mainoksesta joutuu pulittamaan 0,01€. Mainonnan kulutut perustuvat myös annettuun päiväbudjettiin, joka ei voi ylittyä.

Youtube-mainontaan sisältyy myös melko vähän riskejä, sillä jos käyttäjä ei klikkaa mainosta tai ei halua katsoa sitä yli 30 sekuntia, ei mainonta maksa mainostajalle mitään. Mainonnan optimointi on myös tehty helpoksi kuten Googlessakin. Lisäksi Suomessa Youtube-mainonnan hyötyä ei ole vielä täysin tunnistettu, joten kustannustehokas mainonta on mahdollista myös kilpailluilla toimialoilla.

Youtube on digimainonnan hunajapurkki

Suomessa ei ole vielä täysin ymmärretty, millainen myynti- ja liidikone Youtube on. Se on Suomessa suositumpi kuin YLE ja suosituin sosiaalisen median palvelu. Emme tarkoita Youtube-mainonnalla sitä, että tubettaja markkinoi tuotettasi. Puhumme nyt mainoksista, jotka näkyvät valitsemasi videon yhteydessä.

Youtuben mainosmuodot

Koska Youtube on videopalvelu, ovat sen mainoksetkin luonnollisesti videoita. Eli tarvitset Youtube-mainontaa varten videomainoksia. Samoja videomainoksia voi hyödyntää myös Googlen Display-verkostossa, joten pienellä vaivalla voit näyttää videomainostasi todella laajasti.

Ohitettavat In-Stream-mainokset

Jokainen joka on katsonut Youtube-videoita, on nähnyt In-Stream-Mainoksia. Kyseessä on mainos, joka näkyy usein ennen varsinaista videota ja sen voi ohittaa 5 sekunnin katselun jälkeen. Näiden mainosten hinnoittelu perustuu klikkaukseen tai vähintään 30 sekunnin katsomiseen.

Ei-ohitettavat In-Stream-mainokset

Vastaava kuin ohitettava In-Stream-mainos, mutta tämä mainos voi kestää maksimissaan 15 sekuntia ja sitä ei voi lopettaa 5 sekunnin jälkeen. Ei ohitettavien mainosten hinta perustuu näyttökertoihin, eli maksat jokaisesta näytetystä mainoksesta klikkasi käyttäjä sitä tai.

Video Discovery-mainokset

Video Discovery-mainokset toimivat samalla tavalla kuin hakusanamainokset Googlessa. Kun käyttäjä hakee videota Youtuben hakukentästä, tulee tuloksissa ylimmäksi näkyville maksetut mainokset ja sen jälkeen vasta hakuun perustuvat orgaaniset tulokset. Video Discovery-mainos rakentuu pienestä kuvasta ja tekstistä. Lisäksi Video Discovery-mainoksia voidaan näyttää myös aiheeseen liittyvien videoiden vieressä. Maksu perustuu klikkauksiin.

Puskurimainokset

Puskurimainos on 6 sekunnin lyhyt videomainos jota käyttäjä ei voi ohittaa. Puskurimainosten idea on luoda lyhyt, mutta mieleenpainuva mainos käyttäjälle. Puskurimainoksia näytetään pääosin ennen, kesken ja jälkeen videon. Maksu perustuu näyttökertoihin.

Outstream-mainokset

Outstream-mainokset ovat suunnattu ainoastaan mobiilikäyttäjille. Ne alkavat usein mykistettynä ja käyttäjä voi helposti klikata äänet päälle. Mainoksista veloitetaan näyttökertojen perusteella ja vasta siinä vaiheessa kun käyttäjä on katsonut mainosta vähintään 2 sekuntia.

Usein kysytyt

Kenelle Youtube-mainonta sopii?

Youtube-mainonta sopii kaikille siinä missä Google-mainontakin, koska Youtube käytetään myös hakukoneena. Jos tuotettasi, palveluasi tai brändiäsi on mahdollista mainostaa videomuodossa, on Youtube erinomainen paikka näyttää kyseistä mainosta.

Youtube-mainonnan hinta?

Youtube-mainonnan hinta perustuu klikauttuihin ja näytettyihin mainoksiin, joka riippuu mainosmuodon valinnasta. Kuten Google-mainonnassa, Youtubeen asetetaan päiväbudjetti, jonka perusteella mainoshuutokauppa toimii. Minimissään mainoskohtainen hinta on 0,01€.

Asiakkaat tuntuvat tykkäävän

Digimarkkinoinnin strategia on osiensa summa.

Tarjoamme tuloksia digimarkkinoimalla eri kanavista liikennettä WordPress- verkkosivuille ja WooCommerce -verkkokauppoihin. 

WordPress-verkkosivut →

WordPress on maailman suosituin sisällönhallintajärjestelmä. WordPress verkkosivut taipuvat niin startupin kuin ison pörssiyhtiönkin tarpeisiin.

WooCommerce-verkkokaupat →

WooCommerce on maailman suosituin verkkokauppa-alusta. WooCommerce on räätälöitävissä käytännössä mihin tahansa tarpeeseen.

Facebook-mainonta →

Facebook tarjoaa mainostajalle maailman parhaat yleisön kohdennustyökalut. Monipuoliset mainosmuodot tarjoavat mahdollisuudet eri mainonnan tavoitteille.

Google Ads hakusanamainonta →

Google Ads hakusanamainonta on oikeintehtynä helppo ja nopea tapa kerätä liidejä ja kasvattaa myyntiä.

Google Display-mainonta →

Google Display-mainonta on yksi parhaista työkaluista uudelleenmarkkinointia varten. Display-mainonnalla tavoitat jopa 90% internetin käyttäjistä.

Google Shopping-mainonta →

Google Shopping on erinomainen mainontatyökalu verkkokauppiaalle. Google Shoppingin avulla tuotteesi saa parhaan näkyvyyden.

Instagram-mainonta →

Instagram-mainonnan suosio kasvaa jatkuvasti. Instagram-mainonta tarjoaa liki täydellisen alustan visuaaliselle mainostajalle.

LinkedIn-mainonta →

LinkedIn on huippuunsa viritetty B2B-mainostajan liidikone. Kohdista mainoksesi suoraan asioista päättäville henkilöille.

Youtube-mainonta →

Youtube on maailman suosituin videopalvelu ja toiseksi suosituin hakukone. Jokaisen yrityksen kannattaa tutustua kustannustehokkaan Youtube-mainonnan mahdollisuuksiin.

PWA-sovellukset →

PWA-sovelluksella tarjoat mobiilikäyttäjille timanttisen käyttökokemuksen ja viet sitouttamisen uudelle tasolle.

Liidimagneetit →

Liidimagneetit ovat arvopohjaisen markkinoinnin kulmakivi. Hyvän liidimagneetin avulla konversioprosenttisi nousevat uudelle tasolle.

Myyntisivut eli "ländärit" →

Hyvin ja oikein rakennettu myyntisivu konvertoi liidejä jopa 50% paremmin kuin tavallinen verkkosivu.

Varaa maksuton strategiapalaveri

Jos et saa palaverista uusia ideoita ja hyötyä, saat laskuttaa meitä tuntihinnastomme mukaisesti.