Nopeasti kasvava mainonnan alusta
Instagram-mainonta on yksi nopeimmin kasvavista sosiaalisen median mainonnan alustoja. Jopa Suomessakin on miltei 2 miljoonaa käyttäjää. Instagram-mainontaa kannattaa hyödyntää etenkin 15-29 vuotiaille suunnatuilla tuotteilla ja palveluilla, koska heitä on Instagramissa valtaosa. Instagram tarjoaa myös erinomaisen visuaalisen alustan brändin vankistamiseen ja levittämiseen.
Instagram on visuaalisen mainostajan unelma-alusta
Ihmiset ovat vuosien saatossa oppineet sivuuttamaan sivuuttamaan perinteistä bannerimainontaa verkkosivuja selatessaan. Ihmiset ovat ikään kuin immuuneja mainosten sijoitteluille ja usein vain sivuuttavat ne. Se tarkoittaa, että arvokas ja kallis mainostilasi saattaa mennä hukkaan ja eikä se tuota haluttuja konversioita. Tutkimusten mukaan 60 prosenttia ihmisistä ei pysty muistamaan viimeistä verkossa näkemäänsä mainosta. Muistatko itse?
Instagram auttaa kuitenkin poistamaan tämän ongelman antamalla mainoksillesi ansaitsemansa näkyvyyden erityisten mainosominaisuuksiensa avulla. Instagram antaa mainostajille mahdollisuuden kohdistaa mainokset valitsemalla sijainnin, kiinnostuksen kohteet, käyttäytymisen ja muut tekijät. Näin varmistetaan että oikeat ihmiset näkevät halutut mainokset. Koska Instagram-mainokset integroituvat käyttäjän aikajanaan, ei niitä koeta tyypillisiksi mainoksiksi.
Kasvata myyntiä ja brändisi tunnettavuutta
Instagram-mainontaan on useita erilaisia työkaluja, joiden avulla voit mainostaa tuotteitasi tai palveluitasi sekä vahvistaa brändisi tunnettavuutta ja ihmisten sitouttamista. Instagram-mainontaa varten on tarjolla muun muassa tarina-, kuva- ja videomainontatyökalut, joiden avulla voit tavoittaa käyttäjiä strategiaasi sopivalla tavalla. Voit myös mainostaa jo olemassa olevia julkaisuja. Kuvamainoksia voi laajentaa karuselli- ja kokoelmamainoksiin.
Instagram-käyttäjät ovat tutkitusti paremmassa vuorovaikutuksessa yritysten kanssa verrattuna Facebookiin. Hyvin ja strategisesti toteutettu Instagram-mainonta on erittäin hyödyllistä, sillä vahva seuraajamäärä luo uskottavuutta ja kertoo asiakastyytyväisyydestä. Sen sijaan huonoilla kuvilla ja epäsaannöllisesti toteutettu mainonta sen sijaan kääntyy helposti itseään vastaan.