fbpx
We are hiring

Sikla

Brändi-ilmeen raikastaminen

Sikla on vuonna 2007 perustettu rakennusalan konserni, joka rakentaa pientaloja, yhtiömuotoisia koteja, hoivakoteja, päiväkoteja, kouluja ja toimitiloja. Siklan visio on olla tulevaisuuden rakentaja: käyttäjälähtöisiin tiloihin keskittymällä rakennetaan parempaa tulevaisuutta niin työntekijöille, tilojen käyttäjille, asiakkaille kuin yhteistyökumppaneille.

Asiakkaan tarve

Siklalla oli jo entuudestaan vahva brändi, jota piti vain päivittää, yhtenäistää ja tuoda vahvasti esiin konsernin verkkosivuilla ja muissa markkinointimateriaaleissa. Konsernissa oli käynnissä laajempi strategiauudistus, ja sen osana myös brändi päivitettiin.

Tehty just Siklalle

Päivitetyssä ilmeessä säilytettiin logo, kirjasintyyppi ja päävärit musta ja oranssi. Uutta ilmeessä on pohjoismainen vaalea ja pelkistetty suunta, ja palveluosiot saivat oman ikoninsa ja värinsä. Ilme pohjautuu selkeälle, ilmavalle typografialle ja neljälle erilaiselle piste- ja viivakuvioelementeille. Teema jatkuu verkkosivuilla, jossa elementit on jaettu viivoilla selkeiksi kokonaisuuksiksi. Vaaleus antaa hyvin tilaa sisällöille, ja piste- ja viivaelementit luovat ryhtiä ja tunnistettavuutta. Ilmeessä käytetään kevyitä kirjainleikkauksia ja harvennettuja merkkivälejä.

Asiakkaan kokemus

”Olemme todella tyytyväisiä projektin kulkuun ja ylpeitä lopputuloksesta. Yhdessä Sloganin kanssa saimme rakennettua paljon hienomman ja sujuvamman kokonaisuuden, kuin ennen projektia uskalsimme kuvitellakaan. Aivan upeaa lähteä viemään nyt Siklan viestiä yhä eteenpäin ja olen aivan varma siitä, että ”Tehty Sulle”, tulee konkreettisesti näkymään Siklan käyttäjäkokemuksissa,” fiilistelee Siklan markkinointi- ja viestintäjohtaja Maarit Kokkonen.

Ota yhteyttä

Tuukka Palokangas

Tuukka Palokangas

COO, Partner

Laita tarjouspyyntöä

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.