Verkkokaupan digitaalinen asiakaskokemus – Miten sitä voi parantaa?

Hyvä digitaalinen asiakaskokemus on tärkeä kilpailuetu verkkokaupalle, sillä se parantaa asiakastyytyväisyyttä, lisää asiakasuskollisuutta ja auttaa erottumaan kilpailijoista. Verkkokaupat voivat parantaa digitaalista asiakaskokemusta tarjoamalla käyttäjäystävällisiä verkkosivuja, selkeitä ostoprosesseja ja nopeaa asiakaspalvelua. Tässä artikkelissa käymme läpi, kuinka verkkokaupan digitaalista asiakaskokemusta voi parantaa siten, että asiakkaat haluavat asioida kaupassa myös tulevaisuudessa. Lue siis eteenpäin! Tarvitseeko digitaalisesta asiakaskokemuksesta […]
5 keinoa vähentää verkkokauppatuotteiden palautuksia

Palautusten hallinta on yksi verkkokaupan yleisimmin kohtaamista haasteista. Palautukset ovat osa verkkokauppabisnestä, mutta liian suuri määrä palautuksia on haitallista liiketoiminnalle. Tässä blogitekstissä käsitellään tapoja, joilla verkkokauppa voi pyrkiä vähentämään syntyvien asiakaspalautusten määrää. Lue siis eteenpäin! Missä määrin palautuksia on mahdollista vähentää? Palautustenhallinnan suhteen on hyvä muistaa, että palautuksia tulee kaikista toimista huolimatta aina tapahtumaan […]
SEM ja SEO yhteispeli: Kasvata yrityksen verkkonäkyvyyttä ja houkuttele uusia asiakkaita

SEM (Search Engine Marketing) ja SEO (Search Engine Optimization) pelaavat tärkeää roolia digitaalisessa markkinoinnissa, sillä ne auttavat yrityksiä tavoittamaan uusia asiakkaita ja kasvattamaan liiketoimintaa. Tässä artikkelissa kerromme miten ja miksi näitä kahta kanavaa kannattaa käyttää tukemaan toisiaan verkkonäkyvyyden kasvattamisessa ja uusasiakashankinnassa. SEM ja SEO – miksi niihin kannattaa panostaa? Hakukoneet ovat usein ensimmäinen paikka, […]
Verkkokauppabrändin tarinankerronta – Herätä brändi henkiin tarinoiden avulla

Brändin tarinankerronta on konkreettinen keino, jonka avulla verkkokauppa voi pyrkiä erottautumaan kilpailijoistaan. Tarinankerronta auttaa herättämään brändin sanoman henkiin, ja se on loistava työkalu uusasiakashankintaan sekä nykyisten asiakkaiden sitouttamiseen. Tässä artikkelissa tarkastelemme, mitä verkkokauppabrändin tarinankerronta tarkoittaa, ja miten tarinankerrontaa kannattaa hyödyntää brändin kasvattamisessa. Mitä on brändin tarinankerronta? Nimensä mukaisesti brändin tarinankerronnassa brändin merkitys tai sanoma […]
Brändää kuin Coca Cola – Mitä Coca Colan brändin kasvusta voi oppia?

Mitä markkinoija voi oppia Coca Colan brändin kasvusta, ja kuinka tätä tietoa voi hyödyntää verkkokauppabrändin kasvattamiseen? Tämä artikkeli pohjautuu osittain markkinoinnin tutkijan/professorin Byron Sharpin kirjaan “How brands grow”. Sharpin kirjan tarkoituksena on herättää markkinoijat ajattelemaan markkinointia uudenlaisella tavalla, sekä rikkoa brändäämisen liittyviä vanhoja ja vakiintuneita oletuksia. Toivon, että artikkeli haastaa lukijan ajattelemaan brändimainontaa ja […]
Näin luot pääsiäiskampanjan verkkokaupalle – 6 ideaa

Erilaiset juhlapyhät, kuten pääsiäinen, tarjoavat markkinoijalle mahdollisuuden luoda mielekästä ja ajankohtaista sisältöä kuluttajille. Onnistuneen pääsiäismarkkinoinnin avulla voit ilahduttaa nykyisiä asiakkaitasi ja viestiä brändin sanomasta uusille ihmisille. Kurkkaa Sloganin 6 vinkkiä pääsiäisajan verkkokauppamarkkinointiin! 1. Toteuta bränditaustaista ja tarinankerronnallista viestintää Juhlapyhien alla on joskus helppo unohtaa, että kaiken viestinnän ei kannata olla suoraan myyntiin tähtäävää. Tee […]
Brändin digimarkkinointi – mitä mahdollisuuksia se tuo mukanaan?

Brändin digimarkkinointi avaa monia mahdollisuuksia tavoittaa uusia asiakkaita, kasvattaa myyntiä sekä lisätä kuluttajien tietoisuutta brändistä. Digimarkkinointi on tärkeä osa nykyaikaista markkinointia ja sen avulla brändit voivat erottua kilpailijoistaan. Miksi brändimarkkinointi on tärkeää ja miten sitä voi toteuttaa tehokkaasti digikanavissa? Lue eteenpäin ja luo parempaa arvoa brändillesi digimarkkinoinnin avulla. Miksi brändimarkkinointi on tärkeää yritykselle? Brändimarkkinointi […]
Näin valjastat Chat GPT:n verkkokaupan markkinoinnin tueksi

Chat GPT on tekoälyyn pohjautuva chatbot, joka on viimeaikoina ollut koko maailman huulilla. Chat GPT:tä voi hyödyntää tekstintuotannon apurina, ja sen uskotaan tulevaisuudessa tarjoavan suuria hyötyjä markkinoinnin tueksi. Tässä artikkelissa käymme läpi erilaisia keinoja, miten Chat GPT:tä voi jo nyt hyödyntää verkkokaupan markkinoinnin ja sisällöntuotannon apuna. Lue eteenpäin ja katso mihin kaikkeen tekoäly taipui […]
Näin kasvatat verkkokauppabrändiäsi taantuman aikana

Erityisesti heikkoina talousaikoina brändien merkitys on valtava. Kuluttajien ostovoima on heikentynyt, joten brändit kilpailevat yhä pienemmästä osuudesta kuluttajien lompakkoa. Mikäli verkkokauppabrändisi jää isojen brändien jalkoihin, liiketoiminta muuttuu yhä haastavammaksi. Mutta huoli pois! Tässä artikkelissa tarjoilemme tärkeitä ohjeita, joiden avulla voit kasvattaa verkkokauppabrändiäsi, erottua kilpaiijoistasi ja pysyä relevanttina talouden tuulista huolimatta. Älä karsi brändimainonnasta – markkinoi […]
Verkkokauppatuotteiden hinnoittelustrategia – näin hinnoittelet kilpailijoitasi paremmin

Järkevän hinnoittelustrategian käyttäminen auttaa skaalaamaan verkkokauppabisnestä tulevaisuudessa. Sopivan hinnoittelutyylin kautta voidaan lisätä yrityksen tulosta ja ennaltaehkäistä heikon hinnoittelun tuomia taloudellisia vahinkoja. Tässä artikkelissa esittelemme 6 yleistä verkkokaupan hinnoittelutyyliä, sekä vertailemme hieman niiden hyötyjä ja haittoja. Lopussa esittelemme myös 4 psykologista keinoa, joita voi hyödyntää halutun hintamielikuvan vahvistamisessa. Lue lisää ja hanki kilpailuetua hyvän hinnoittelustrategian avulla! […]