Brändää kuin Coca Cola – Mitä Coca Colan brändin kasvusta voi oppia?

Mitä markkinoija voi oppia Coca Colan brändin kasvusta, ja kuinka tätä tietoa voi hyödyntää verkkokauppabrändin kasvattamiseen? Tämä artikkeli pohjautuu osittain markkinoinnin tutkijan/professorin Byron Sharpin kirjaan “How brands grow”. Sharpin kirjan tarkoituksena on herättää markkinoijat ajattelemaan markkinointia uudenlaisella tavalla, sekä rikkoa brändäämisen liittyviä vanhoja ja vakiintuneita oletuksia. Toivon, että artikkeli haastaa lukijan ajattelemaan brändimainontaa ja […]
Näin luot pääsiäiskampanjan verkkokaupalle – 6 ideaa

Erilaiset juhlapyhät, kuten pääsiäinen, tarjoavat markkinoijalle mahdollisuuden luoda mielekästä ja ajankohtaista sisältöä kuluttajille. Onnistuneen pääsiäismarkkinoinnin avulla voit ilahduttaa nykyisiä asiakkaitasi ja viestiä brändin sanomasta uusille ihmisille. Kurkkaa Sloganin 6 vinkkiä pääsiäisajan verkkokauppamarkkinointiin! 1. Toteuta bränditaustaista ja tarinankerronnallista viestintää Juhlapyhien alla on joskus helppo unohtaa, että kaiken viestinnän ei kannata olla suoraan myyntiin tähtäävää. Tee […]
Brändin digimarkkinointi – mitä mahdollisuuksia se tuo mukanaan?

Brändin digimarkkinointi avaa monia mahdollisuuksia tavoittaa uusia asiakkaita, kasvattaa myyntiä sekä lisätä kuluttajien tietoisuutta brändistä. Digimarkkinointi on tärkeä osa nykyaikaista markkinointia ja sen avulla brändit voivat erottua kilpailijoistaan. Miksi brändimarkkinointi on tärkeää ja miten sitä voi toteuttaa tehokkaasti digikanavissa? Lue eteenpäin ja luo parempaa arvoa brändillesi digimarkkinoinnin avulla. Miksi brändimarkkinointi on tärkeää yritykselle? Brändimarkkinointi […]
Näin valjastat Chat GPT:n verkkokaupan markkinoinnin tueksi

Chat GPT on tekoälyyn pohjautuva chatbot, joka on viimeaikoina ollut koko maailman huulilla. Chat GPT:tä voi hyödyntää tekstintuotannon apurina, ja sen uskotaan tulevaisuudessa tarjoavan suuria hyötyjä markkinoinnin tueksi. Tässä artikkelissa käymme läpi erilaisia keinoja, miten Chat GPT:tä voi jo nyt hyödyntää verkkokaupan markkinoinnin ja sisällöntuotannon apuna. Lue eteenpäin ja katso mihin kaikkeen tekoäly taipui […]
Näin kasvatat verkkokauppabrändiäsi taantuman aikana

Erityisesti heikkoina talousaikoina brändien merkitys on valtava. Kuluttajien ostovoima on heikentynyt, joten brändit kilpailevat yhä pienemmästä osuudesta kuluttajien lompakkoa. Mikäli verkkokauppabrändisi jää isojen brändien jalkoihin, liiketoiminta muuttuu yhä haastavammaksi. Mutta huoli pois! Tässä artikkelissa tarjoilemme tärkeitä ohjeita, joiden avulla voit kasvattaa verkkokauppabrändiäsi, erottua kilpaiijoistasi ja pysyä relevanttina talouden tuulista huolimatta. Älä karsi brändimainonnasta – markkinoi […]
Verkkokauppatuotteiden hinnoittelustrategia – näin hinnoittelet kilpailijoitasi paremmin

Järkevän hinnoittelustrategian käyttäminen auttaa skaalaamaan verkkokauppabisnestä tulevaisuudessa. Sopivan hinnoittelutyylin kautta voidaan lisätä yrityksen tulosta ja ennaltaehkäistä heikon hinnoittelun tuomia taloudellisia vahinkoja. Tässä artikkelissa esittelemme 6 yleistä verkkokaupan hinnoittelutyyliä, sekä vertailemme hieman niiden hyötyjä ja haittoja. Lopussa esittelemme myös 4 psykologista keinoa, joita voi hyödyntää halutun hintamielikuvan vahvistamisessa. Lue lisää ja hanki kilpailuetua hyvän hinnoittelustrategian avulla! […]
Näin rakennat sähköpostilistan Facebook-liidimainonnan avulla

Sähköpostimarkkinointi on hyvin kustannustehokas keino tuoda maksavia asiakkaita verkkokauppaasi ja muistuttaa vanhoja asiakkaitasi yrityksesi olemassaolosta. Jotta voit tehdä tuloksia sähköpostimainonnalla, sinun tulee kuitenkin ensiksi rakentaa relevantti sähköpostilista. Älä turvaudu sähköpostilistojen ostamiseen – sillä tavoin et saa yrityksestäsi kiinnostuneita ihmisiä listallesi, ja pahimmassa tapauksessa saat spämmimainostajan maineen. Sähköpostilista on helppo rakentaa Facebookin liidimainonnan avulla. Kurkkaa ohjeet […]
Ystävänpäivän markkinointi – 6 verkkokaupan kampanjaideaa testattavaksi

Ystävänpäivä lähestyy, ja se tuo mukanaan mahdollisuuksia tuloksekkaiden markkinointikampanjoiden suunnittelemiselle. Tässä artikkelissa esittelemme ideoita verkkokaupan ystävänpäiväkampanjointiin. Ota vinkit talteen! Ystävänpäivämarkkinoinnin parhaat käytännöt Riippumatta siitä millaisen ystävänpäiväkampanjan päätät käynnistää, on tiettyjä asioita, jotka kampanjoinnissa kannattaa huomioida. Tunne yleisösi Mitkä asiat vetoavat juuri tavoittelemaasi kohdeyleisöön? Arvostavatko asiakkaasi enemmän ilmaista toimitusta, alennusmyyntiä, valmiita lahjaideoita vai esimerkiksi mahdollisuutta ilahduttaa […]
7 tehokasta tapaa automatisoida verkkokaupan markkinointia

Markkinoinnin automaation avulla on mahdollista lisätä verkkokaupan myyntiä sekä vähentää markkinointitoimenpiteisiin kuluvia työtunteja. Kuinka verkkokaupan markkinointia voi automatisoida tehokkaasti? Lue 7 vinkkiä verkkokaupan automaation toteuttamiseen! Mitä on markkinoinnin automaatio? Markkinoinnin automaatiolla tarkoitetaan erilaisia järjestelmiä sekä teknologiaa, joiden avulla voidaan automatisoida markkinoinnin työtehtäviä. Automaation avulla on mahdollista esimerkiksi asettaa tietyt viestit lähtemään automaattisesti oikeille asiakkaille oikeaan […]
Verkkokaupan personointi – nousevat trendit vuodelle 2023

Verkkokaupan personointi tulee lisääntymään tulevaisuudessa, kun kuluttajat odottavat entistä enemmän heille yksilöllisesti räätälöityjä tuotteita, viestejä ja tarjouksia. Mitkä verkkokaupan personoinnin trendit tulevat lisääntymään vuonna 2023? Yksityisyyden suojan huomioiva personointi Brändit ovat siirtyneet viime vuosina yhä enemmän kohti evästeetöntä aikakautta. Kolmansien osapuolten evästeseuranta on jo vaikeutunut, ja EU:n GDPR sekä muut kansainväliset säädökset tulevat vaikeuttamaan yksilöitävää […]