fbpx

Domainit eli verkkotunnukset

Hoidamme asiakkaillemme domainien varaukset ja huolehdimme että ne ovat aina ajantasalla.

Verkkotunnuksen avulla erotut ja sinut tunnistetaan verkossa

Mikä on domain?

Domain on verkkotunnus, jonka avulla sivustosi löytyy verkosta. Jos haluat sivustollesi esimerkiksi .fi -päätteen, sinun täytyy varata domainpääte itsellesi. Varattuasi domainin kukaan muu ei voi käyttää sitä.

Domainpäätteet on jaettu kahteen kategoriaan. Kansalliset päätteet, kuten .fi, on tarjolla vain suomalaisille verkkosivustoille. Kansallisten lisäksi on kaikille vapaasti valittavia päätteitä kuten .com tai .net. Domainpäätteen rekisteröinnistä vastaa Suomessa liikenne- ja viestintävirasto Traficom.

Domainin varaaminen ja ylläpito ovat verkkosivustolle pakollinen asia, joten hoidamme siihen liittyvät toimenpiteet asiakkaidemme puolesta. Laskutamme domainpalvelut kerran vuodessa.

Mitä domainin valinnassa kannattaa huomioida?

Luonnollisesti haluamasi domainpääte tulee olla vapaana, jotta voit varata sen käyttöösi. Domainpäätettä kannattaa myös pohtia liiketoiminnan kannalta. Jos liiketoimintasi on ainoastaan Suomen rajojen sisällä, kannattaa ehdottomasti käyttää .fi -päätettä, koska se on tietynlaista luottamusta herättävä asia.

Jos yrityksesi liiketoiminta ulottuu ulkomaille, on hyvä pohtia .com-päätteen käyttöä tai julkaista erikseen englanninkieliset sivut .com -päätteellä ja suomenkieliset sivut .fi -päätteellä.

Yrityksen nimellä varustetut Domainit kannattaa varata heti eri domainpäätteillä. Näin kukaan ei pysty tekemään hallaa yrityksesi nimellä verkossa. Myös aloittelevan yrityksen kannattaa varata domainit saman tien, vaikka verkkosivut olisivat vielä suunnitteluvaiheessa.

Usein kysyttyä

Verkkosivuista kysellään kaikenlaista. Tässä muutama vastaus.

Paljonko domain maksaa?

Domain hintaan vaikuttaa onko esimerkiksi onko se .fi vai .com -päätteinen. Domainien hinnat vaihtelevat jonkun verran ja riippuu myös palveluntarjoajasta.

Miksi domain on tärkeä?

Yrityksesi nimellä varustettu domain on yhtä tärkeä patentoitu tuote. Jos et varaa domaineja yrityksesi nimillä, joku voi tehdä hallaa yrityksesi nimellä verkossa.

Asiakkaat tuntuvat tykkäävän

Digimarkkinoinnin strategia on osiensa summa.

Tarjoamme tuloksia digimarkkinoimalla eri kanavista liikennettä WordPress- verkkosivuille ja WooCommerce -verkkokauppoihin. 

WordPress-verkkosivut →

WordPress on maailman suosituin sisällönhallintajärjestelmä. WordPress verkkosivut taipuvat niin startupin kuin ison pörssiyhtiönkin tarpeisiin.

WooCommerce-verkkokaupat →

WooCommerce on maailman suosituin verkkokauppa-alusta. WooCommerce on räätälöitävissä käytännössä mihin tahansa tarpeeseen.

Facebook-mainonta →

Facebook tarjoaa mainostajalle maailman parhaat yleisön kohdennustyökalut. Monipuoliset mainosmuodot tarjoavat mahdollisuudet eri mainonnan tavoitteille.

Google Ads hakusanamainonta →

Google Ads hakusanamainonta on oikeintehtynä helppo ja nopea tapa kerätä liidejä ja kasvattaa myyntiä.

Google Display-mainonta →

Google Display-mainonta on yksi parhaista työkaluista uudelleenmarkkinointia varten. Display-mainonnalla tavoitat jopa 90% internetin käyttäjistä.

Google Shopping-mainonta →

Google Shopping on erinomainen mainontatyökalu verkkokauppiaalle. Google Shoppingin avulla tuotteesi saa parhaan näkyvyyden.

Instagram-mainonta →

Instagram-mainonnan suosio kasvaa jatkuvasti. Instagram-mainonta tarjoaa liki täydellisen alustan visuaaliselle mainostajalle.

LinkedIn-mainonta →

LinkedIn on huippuunsa viritetty B2B-mainostajan liidikone. Kohdista mainoksesi suoraan asioista päättäville henkilöille.

Youtube-mainonta →

Youtube on maailman suosituin videopalvelu ja toiseksi suosituin hakukone. Jokaisen yrityksen kannattaa tutustua kustannustehokkaan Youtube-mainonnan mahdollisuuksiin.

PWA-sovellukset →

PWA-sovelluksella tarjoat mobiilikäyttäjille timanttisen käyttökokemuksen ja viet sitouttamisen uudelle tasolle.

Liidimagneetit →

Liidimagneetit ovat arvopohjaisen markkinoinnin kulmakivi. Hyvän liidimagneetin avulla konversioprosenttisi nousevat uudelle tasolle.

Myyntisivut eli "ländärit" →

Hyvin ja oikein rakennettu myyntisivu konvertoi liidejä jopa 50% paremmin kuin tavallinen verkkosivu.

Varaa maksuton strategiapalaveri

Jos et saa palaverista uusia ideoita ja hyötyä, saat laskuttaa meitä tuntihinnastomme mukaisesti.