Zalandon menestyksen salat – mitä verkkokauppias voi oppia Zalandolta?

 

Millaiset asiat selittävät Zalandon menestystä, ja mitä verkkokauppias voi oppia Zalandolta? Zalandon menestykseen on olemassa kymmenittäin – jos ei sadoittain – erilaisia syitä. Tästä artikkelista voit kuitenkin poimia 7 tärkeää nostoa talteen oman verkkokauppabisneksesi kehittämiseen. Lue siis eteenpäin!

1. Asiakaspalvelu, toimitus ja tilaaminen

Ostamisen tulee olla mahdollisimman helppoa asiakkaalle. 

Zalando poistaa tehokkaasti kuluttajien epäröintiä tarjoamalla pitkän, 100 päivän palautusajan ja ilmaisen palautusoikeuden tuotteilleen.

Myös itse palautusten tekeminen on tehty hyvin helpoksi. Kuluttajan tarvitsee vain lätkäistä tilauksen mukana tullut palautustarra tuotepaketin kylkeen, ilmoittaa palautuksen syyn Zalandolle muutamalla klikkauksella, ja viedä paketti takaisin pakettiautomaattiin tai postiin. Rahat palautuksesta palautuvat tilille nopeasti. 

Zalandon vahvuuksiin lukeutuu myös se, että kirjautunut käyttäjä voi tehdä tilauksen verkkokaupasta helposti vain muutaman klikkauksen avulla. Kun toimitus- tai maksutietoja ei tarvitse joka kerta naputella erikseen, on ostaminen helppoa ja nopeaa. 

Zalando tarjoaa asiakkailleen 24/7 asiakaspalvelun, sekä vastauksia yleisesti kysyttyihin kysymyksiin. Asiakaspalvelun helppouden avulla verkkokauppa takaa kuluttajille sen, että he varmasti saavat vastauksen heitä askarruttaviin kysymyksiin ja pulmiin. 

Mitä Zalandon asiakaspalvelusta ja tilausprosessista voi oppia?

Helpon ja nopean palautusprosessin sekä pitkän palautusajan tarjoaminen asiakkaalle on loistava kilpailuetu, joka vähentää kuluttajien epäluuloja tuotetta kohtaan. Verkkokauppiaan on kuitenkin hyvä seurata palautusten määrää, ja ottaa ne huomioon kokonaistuoton laskemisessa.

Myös toimivan, ympärivuorokautisen asiakaspalvelun tarjoaminen on loistava kilpailuetu. Kuluttaja voi tällöin olla varma siitä, että mikäli ongelmia ilmenee, ne ratkaistaan nopeasti. 

2. Vanhoihin asiakkaisiin panostaminen ja tuotearvostelut

Zalando panostaa vanhoihin asiakkaisiinsa jatkuvissa määrin. Verkkokaupalle on erittäin tärkeää mitata asiakkuuden elinajanarvoa sekä asiakkaiden ostamisen sykliä – vanhojen asiakkaiden uudelleenaktivointi on huomattavasti halvempaa, kuin uusien asiakkaiden hankkiminen. 

Vanhoille asiakkaille markkinoiminen

Uutiskirjemarkkinointi on tärkeä osa Zalandon markkinointitaktiikkaa. Vanhoille asiakkaille lähetetään viestejä heitä mahdollisesti kiinnostavista tuoteuutuuksista. Heille myös tarjotaan tuotesuosituksia aiempaan osto- ja käyttäytymisdataan perustuen.

Asiakkaat saavat personoituja sähköposteja esimerkiksi silloin, kun heidän verkkokaupassa “tykkäämänsä” tuote on alennuksessa. 

Facebook-mainonta on tärkeä osa Zalandon uudelleenmarkkinointistrategiaa. Käyttäjät saavat mainontaa Zalandolta esimerkiksi silloin, kun he ovat lisänneet tuotteita ostoskoriinsa, mutta jättäneet ostoksen tekemisen kesken. 

Käyttäjätietojen avulla Zalando voi myös näyttää vanhoille asiakkaille Facebook-mainontaa heitä mahdollisesti kiinnostavista tuotteista. Tällöin Zalando pysyy aina asiakkaiden mielessä. 

On hyvä tiedostaa, että verkkokaupan todellinen tulos tehdään useimmiten palaavien asiakkaiden kautta. 

Tuotearvostelut ja oston jälkeinen viestintä

Zalando lähettää oston jälkeen asiakkailleen automaattisen sähköpostiviestin, jossa käyttäjää pyydetään jättämään arvostelu juuri ostetulle tuotteelle. 

Arvosteluiden kerääminen on äärimmäisen tärkeää kaikille verkkokaupoille, sillä asiakasarvosteluiden määrällä ja laadulla on suora yhteys kuluttajien ostohalukkuuteen ja luottamukseen verkkokauppaa kohtaan. Automatisoitujen sähköpostien avulla Zalando on tehnyt arvosteluiden keräämisestä jatkuvan ja helpon prosessin. 

Tuotearvosteluita seuraamalla Zalando voi myös tarttua mahdollisiin tuotteisiin tai tilauksen tekemiseen liittyviin ongelmakohtiin, ja varmistaa, että asiakkaalle jää positiivinen kuva verkkokaupasta myös tilauksen mennessä huonosti. 

Mitä Zalandon uudelleenmarkkinoinnista ja tuotearvosteluista voi oppia? 

Vanhojen asiakkaiden uudelleenaktivoimiseen kannattaa käyttää rahaa ja aikaa, sillä verkkokaupan tuotot tehdään yleensä palaavien asiakkaiden kautta. Erityisesti uutiskirjemarkkinointi ja Facebook-uudelleenmarkkinointi ovat tehokkaita tapoja asiakkaiden uudelleenaktivointiin. 

Asiakkaan ostokokemus vaikuttaa suuresti hänen suositteluhalukkuuteensa sekä uuden oston tekemisen todennäköisyyteen, joten oston jälkeisiin palautteisiin kannattaa kiinnittää huomiota. 

Tuotearvosteluiden keräämisen automatisoinnin avulla verkkokauppa voi luoda luottamusta ja positiivista Word-Of-Mouthia uusien asiakkaiden keskuudessa. Tuotearvosteluiden keräämiseen kannattaa siis käyttää aikaa. 

3. Personoitu ostokokemus

Zalando on laittanut kasvavissa määrin paukkuja personoidun ostokokemuksen luomiseen. Personointi näkyy etusivua myöten ympäri verkkokaupan siinä, millaisia tuotteita käyttäjälle milloinkin näytetään. 

Asiakas voi luoda Zalandoon käyttäjätilin ja tallentaa suosikkituotteitaan myöhempää katselukertaa varten. Tällöin data ei häviä istunnon katkeamisen myötä, ja Zalando voi hyödyntää asiakkaasta saatavaa dataa personoidun ostokokemuksen luomisessa.

Personoidut tuotesuositukset

Zalandon suositteluteknologia kerää dataa viimeksi tehdyistä ostoista oppiakseen tarjoamaan käyttäjälle yhä parempia tuotesuosituksia. Asiakas voi myös tykätä Zalandon eri brändeistä, jolloin suosittelukone saa lisää dataa käyttäjää kiinnostavista tuotteista ja tuotemerkeistä. Tällöin algoritmi voi jatkossa tehdä yhä parempia tuotesuosituksia. 

Suosittelualgoritmin tärkeys korostuu etusivun lisäksi tuotekategoriasivuilla. Jos kuluttaja selaa esimerkiksi sinisiä farkkuja, kannattaa algoritmin näyttää hänelle ensimmäiseksi tuotteita, jotka vastaavat käyttäjän mieltymystä parhaiten. Tällöin oston toteutumisen todennäköisyys lisääntyy.

Myös tuotteiden hakuominaisuudessa hyödynnetään suositteluteknologiaa – hakutoiminnon ehdotukset perustuvat siihen, mitä tietoja algoritmilla on käyttäjästä. 

zalandon verkkokauppa

 

Personoidut kokosuositukset

Zalandon personoitu ostokokemus näkyy myös verkkokaupan tekemissä kokosuosituksissa. Tuotteita selatessa Zalando käyttää muiden ostajien arvioita ja asiakkaasta keräämäänsä tietoa ehdottaakseen sopivaa tuotekokoa. Tuotekokojen suosittelu on omiaan helpottamaan ostopäätöksen tekemistä sekä vähentämään asiakkaiden tekemiä palautuksia. 

Mikäli käyttäjä ei ole kirjautunut verkkokauppaan sisälle, tarjoaa Zalando silti suosituksia koon suhteen perustuen siihen, mitä aiemmat ostajat ovat olleet tuotteen koosta mieltä. 

zalando verkkokauppa kokosuositus

Tuotteiden tallentaminen ja uudelleentilaamisen helppous

Koska kirjautuneen käyttäjän data ei katoa, kuluttaja voi “tykätä” häntä kiinnostavista tuotteista, ja täten tallentaa ne myöhempää katselukertaa varten. Tällä tavoin mielenkiintoiset tuotteet ovat helposti löydettävissä, ja heräteostosten tekemisen riski kasvaa.

Kirjautuneen käyttäjän on myös helppo selata Zalandon verkkokaupassa aiemmin ostamiaan tuotteita. Mikäli käyttäjä on esimerkiksi aiemmin tilannut hyvän parin sukkia Zalandolta, hänen on helppo palata tilaamaan tuote uudelleen ostohistorian kautta.

Ostohistorian selkeä näkyminen on yksi keino lisätä myyntiä Zalandon kokoisessa, suuressa verkkokaupassa.

Mitä Zalandon personoidusta ostokokemuksesta voi oppia?

Mitä parempia suosituksia tarjoat asiakkaillesi, sitä enemmän he ostavat sinulta. 

Personointia kannattaa hyödyntää verkkokaupassa mahdollisuuksien mukaan. Suosittelualgoritmin avulla käyttäjälle näytetään juuri häntä kiinnostavia tuotteita, mikä lisää huomattavasti ostamisen helppoutta ja kiinnostavuutta. 

Kun kiinnostavat tuotteet ovat helposti löydettävissä, tarve siirtyä selaamaan tuotteita toiseen verkkokauppaan pienenee huomattavasti. 

Mikäli käyttäjä voi kirjautua verkkokauppaan, voi verkkokauppa hyödyntää käyttäjän dataa parempien suositusten ja personoidun mainonnan tarjoamisessa. Myös parempien kokosuositusten tarjoaminen helpottaa ostopäätöksen tekemistä ja vähentää tuotepalautusten määrää. 

4. Suosittelualgoritmin hyödyntäminen lisämyynnissä

Zalando pyrkii nostamaan asiakkaidensa keskimääräisen ostoksen summaa erilaisten lisämyyntitekniikoiden avulla. 

Kun käyttäjä katselee tiettyä tuotetta, näkyy sivun alareunassa ominaisuus, joka tarjoaa tuotteeseen sopivia, täydentäviä tuotteita. Mikäli käyttäjä esimerkiksi selaa farkkuja, hänelle tarjotaan kyseisiin farkkuihin sopivia paitoja, joista muut käyttäjät ovat pitäneet. 

Sama ominaisuus näkyy myös silloin, kun käyttäjä on suorittamassa ostoa loppuun ostoskorissa. Hänelle tarjotaan vielä viimeinen mahdollisuus ostaa tuotteeseen sopiva paita samaan syssyyn. 

zalando verkkokauppa suosittelualgoritmi

Algoritmi näyttää myös vaihtoehtoisia tuotteita niille vaihtoehdoille, joita käyttäjä on selaamassa. Jos käyttäjä selaa sinisiä farkkuja, tarjoaa suosittelualgoritmi hänelle myös vastaavia tuotteita eri merkeiltä. Mikäli kuluttaja ei jostain syystä ole tyytyväinen katselemaansa tuotteeseen, hän voi helposti selata vaihtoehtoisia tuotteita ja suorittaa ostoksensa loppuun. 

Zalandon suosittelualgoritmi ei hyödynnä perinteistä “upsell”-taktiikkaa, jossa käyttäjälle tarjotaan katseltua tuotetta kalliimpaa vaihtoehtoa. Tarjotut vaihtoehdot voivat olla jopa katseltua vaihtoehtoa halvempia tuotteita. Zalandon taktiikkana onkin saada käyttäjä ostamaan mikä tahansa vaihtoehtoinen tuote verkkokaupasta sen sijaan, että käyttäjä siirtyisi selaamaan farkkuja toiseen verkkokauppaan. 

zalando verkkokauppa suosittelualgoritmi

Mitä Zalandon lisämyynnistä voi oppia? 

Verkkokauppa voi parantaa tulostaan huomattavasti pyrkimällä lisäämään asiakkaan keskimääräisen ostoksen summaa. Erilaisten suosittelualgoritmien avulla asiakkaille voidaan tarjota täydentäviä tai vaihtoehtoisia tuotteita tuotesivulla tai kassalle siirryttäessä. 

Erityisesti kassanäkymässä voi olla järkevää tarjota halvempihintaisia, täydentäviä tuotteita varsinaisen ostoksen kylkeen. Samaa taktiikkaa käytetään supermarketeissa kassajonossa – asiakkaalle tarjotaan vielä viimeinen mahdollisuus napata purkkapussi tai suklaapatukka mukaan ennen kassalle siirtymistä.

Pyri luomaan keinoja lisämyynnin edistämiseksi verkkokaupassa, niin saat parempaa tulosta aikaiseksi. 

5. Alennusmyyntikampanjat ja tuotekohtaiset alennukset

Yksi Zalandon monista vahvuuksista on hyvien tarjousten ylläpitäminen. Verkkokauppa tarjoaa paljon tuotekohtaisia alennuksia sekä alennusmyyntikampanjoita kokonaisille tuotekategorioille. Hyvien tarjousten ja suuren valikoiman vuoksi asiakkaat palaavat Zalandoon ostoksille kerta toisensa jälkeen.

zalando verkkokauppa

Erityisesti personoidut tuotesuositukset ja niihin liitetyt alennukset ovat toimiva tapa ostojen lisäämiseen verkkokaupassa. 

Mitä Zalandon tarjoushinnoittelusta voi oppia?

Hyvät tarjoukset ovat keino esitellä tuotteita suotuisalla tavalla. Tarjoushinnat herättävät asiakkaan huomion, ja kovaa tarjousta voi olla vaikeaa vastustaa. 

Alennusmyyntijaksot ovat verkkokaupalle kannattavia silloin, kun verkkokaupan katteet ovat tarpeeksi kovat. Tosin mikäli alennusmyynti houkuttelee uusia asiakkaita verkkokauppaan, voi myös pienikatteisten tuotteiden jaksoittainen tarjoushinnoittelu olla hyvin hyödyllistä. 

Alennusmyyntejä suunnitellessa kannattaa seurata palaavien ja uusien asiakkaiden suhdetta sekä saavutettavaa katetuottoa. Uusasiakashankinnasta kannattaa aina maksaa hieman enemmän, mikäli uudet asiakkaat saadaan palaamaan verkkokauppaan uudelleen. 

6. Helppo käyttöliittymä ja kattava tuotesivu

Zalandon käyttöliittymää on hyvin helppoa ja intuitiivista käyttää. Käyttöliittymän suunnitteluun on käytetty paljon aikaa ja testausta.

Verkkokaupassa on selkeän navigaation lisäksi tuotehakutoiminto tuotteille. Kuten aiemmin mainitsimme, hakutoiminto on personoitu tarjoamaan käyttäjälle sopivia hakuehdotuksia. 

Tuotekategoriasivulla on paljon filttereitä, joiden avulla hakutuloksia voi rajata hyvin tarkasti. Riittävä filttereiden määrä on tärkeää etenkin Zalandon tapaisessa, paljon tuotteita sisältävässä verkkokaupassa.

Verkkosivun latausajat ovat nopeita, ja vierailija ei joudu odottelemaan sivujen latautumista viikkotolkulla. 

Tuotesivulla tarjotaan suuri määrä tietoa tuotteesta, joka helpottaa ostopäätöksen tekemistä. Laadukkaiden tuote-, koko- ja materiaalitietojen, tuotekuvien ja tuotearvosteluiden tarjoaminen antaa asiakkaalle selkeän kuvan siitä, millainen tuote todellisuudessa on. 

zalando verkkokauppa

Mitä Zalandon käyttöliittymästä ja tuotesivusta voi oppia?

Nopea ja selkeä käyttöliittymä lisää paitsi kuluttajan luottamusta, myös hänen ostokokemuksensa mukavuutta verkkokaupassa. Hyvän käyttöliittymän rakentamiseen kannattaa käyttää aikaa ja rahaa.

Mitä tarkempia tuote- ja kokotietoja tarjoat asiakkaille, sitä vähemmän tuotepalautuksia verkkokaupallesi syntyy. Panosta siksi laadukkaisiin tuotekuviin ja -tietoihin. 

7. Erinomainen panostus hakukoneoptimointiin (SEO)

Millä tahansa vaatteiden hakutermillä Google-hakuja tekeekään, Zalando nousee lähestulkoon aina ensimmäiselle sijoitukselle Googlessa. Semrushin mukaan Zalandon hakukoneoptimointi tuo verkkokauppaan lähes 2 miljoonaa orgaanista kävijää kuukaudessa.

zalando verkkokauppa seo

Zalando on laittanut paljon aikaa, rahaa ja panostusta verkkokaupan hakukoneoptimoinnin parantamiseen. Zalandon verkkokaupan vahvuuksina on erityisesti sivuston sisäinen optimointi, jossa on hyödynnetty helppokäyttöistä ja hiottua kategoriajaottelua, sekä pitkiä ja monijakoisia tuote- ja kategoriakuvauksia. 

Omat tuoteketegoriasivut ja sisällöt eri hakutermeille

Verkkokaupan hakukoneoptimointia toteuttaessa on äärimmäisen tärkeää, että eri hakutermeille on luotu omat sivut. 

Tuotekategoriasanat, kuten “naisten kengät”, tuovat suuren osan verkkokaupan orgaanisesta liikenteestä. Kun “naisten kengät” -niminen kategoriasivu vielä sisältää naisten kenkiin liittyvää teksti- ja kuvasisältöä, osaa Google ohjata kyseisiä hakuja tekevät käyttäjät kyseiselle sivulle.

Zalandon eri tuotekategoriasivut sisältävät n. 200-600 sanan mittaisia kuvauksia, joissa hyödynnetään monia eri variaatioita tärkeimmistä hakusanoista. Nämä kuvaukset löytyvät aivan sivun lopusta, ja ne on tarkoitettu nimenomaan hakukoneen luettavaksi. 

Yllä oleva kuva on kuvakaappaus Zalandon “naisten tennarit” -nimiseltä kategoriasivulta. Kattavan kategoriakuvauksen luominen takaa sen, että kategoriasivu sisältää suuren määrän naisten tennareihin liittyviä hakutermejä ja niiden eri variaatioita. Näin ihmiset löytävät Googlesta naisten tennareita käsittelevät sivut. 

Kun eri kategorioita on Zalandon verkkokaupassa sadoittain, ja jokainen niistä sisältää hakukoneille relevanttia ja uniikkia tekstisisältöä, ei ole ihme että Zalando nousee esiin Google-hauissa sadoilla eri hakutermeillä. 

Sivujen SEO-peruselementit

Tuotekategoriasivun peruselementteihin on kiinnitetty huomiota hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. 

1. Sivun murupolun avulla hakukone ymmärtää sivun hierarkiaa ja toisiinsa liittyviä sivuja paremmin.

2. Jokaisella Zalandon verkkokaupan sivulla on omat uniikit, hakuja vastaavat otsikot.

3. Sivun vasemmasta laidasta löytyy navigaatio, jonka avulla käyttäjä voi siirtyä selaamaan muita tuotekategorioita. Navigaatio tuo lisää hakusanoja sivuille, ja parantaa käyttäjäystävällisyyttä.

Laajat, sisäiset linkitykset

Zalando on käyttänyt aikaa kattavan linkityksen luomiseen sivuston eri osien välille. Linkitysten luominen lisää käyttäjäystävällisyyttä sekä auttaa Googlea ymmärtämään aiheiden välisiä yhtäläisyyksiä paremmin. 

Kattavien linkitysten luominen on osaltaan auttanut Zalandoa nostamaan hakukonesijoitustaan kilpailijoitaan korkeammalle. Esimerkiksi etusivua selatessa voit huomata, kuinka kattavaa Zalandon tekemä sisäinen linkitys on. 

Etusivulla esitellään laaja valikoima eri mallistoja ja tuotekategorioita. Käyttäjän on helppo liikkua eri sivujen ja kategorioiden välillä, ja Google palkitsee kattavan ristiinlinkityksen ja käyttäjähelppouden paremmilla SEO-sijoituksilla. 

Linkitysten määrä ja laatu on luonnollisesti huomioitu myös kaupan navigaatiossa, joka sisältää huomattavan määrän linkkejä eri kategorioiden sivuille.

Linkitys on huomioitu myös verkkokaupan alaosan rakenteessa.

Alareunasta löytyy linkitykset eri merkkien kategoriasivuille, sekä myös linkit muihin vaatekategorioihin. 

Tuotekuvaukset ja ALT-tagit

Myöskään verkkokaupan kuvien ALT-tagien tärkeyttä ei tule jättää huomiotta. ALT-tagien avulla Google pyrkii ymmärtämään kuvien sisältöä, joten ALT-tageissa kannattaa hyödyntää sivun aihetta käsitteleviä hakutermejä.

Jokainen Zalandon verkkokaupan tuote on nimetty siten, että kuvauksesta löytyy tuotteen nimi, brändin nimi, väri, ja joissain tapauksissa myös materiaali. Tuotekuvausten avulla käyttäjän ja Googlen on helppo tietää, millainen tuote on kyseessä. 

Tuotekuvausten ja ALT-tagien avulla tärkeimmät hakusanat toistuvat useaan otteeseen eri tuotekategoriasivuilla, jonne kävijöitä pyritään tuomaan. 

Mitä Zalandon SEO:sta voi oppia?

Verkkokaupan ei kannata säästellä relevanttien tuotekategoriakuvausten kirjoittamisessa. Tuotekategoriakuvauksiin voidaan upottaa suuri määrä relevantteja hakutermejä, joiden avulla sivuston hakukonenäkyvyyttä voidaan pyrkiä parantamaan.

Relevanttien hakutermien käytön lisäksi sivuston käytettävyyden, sisäisen linkityksen sekä luotettavuuden tulee olla kohdallaan, jotta Google arvottaa sivustoa korkeammalle hakutuloksissa. Lue lisää, millaisia asioita Google arvottaa hakutuloksia vertaillessaan

SEO:n peruselementteihin kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti tuotekategoriasivuilla, sillä näille sivuille eri hakutermien halutaan johtavan. Sivun otsikoihin, murupolkuihin ja navigaatioihin kannattaa kiinnittää huomiota. Lisäksi tuotekuvien ALT-tageja ja tuotekuvauksia ei tulisi jättää huomiotta.

Pyri kehittämään verkkokaupan hakukoneoptimointia. Hakukoneoptimointi on investointi tulevaisuuteen, sillä hyvä hakukonesijoitus tuo relevanttia, ilmaista liikennettä verkkokauppaan jatkuvalla tahdilla. 

Zalandon menestys pähkinänkuoressa

Zalandon menestys verkkokauppa-alalla perustuu lukuisiin eri asioihin. Tässä artikkelissa esittelimme 7 esimerkkiä siitä, millaisia asioita Zalandolta voi oppia verkkokaupan kasvua hakiessa. 

Zalando on onnistunut luomaan hyvää kilpailuetua tehokkaalla, ympärivuotisella asiakaspalvelulla ja helpolla ja nopealla tilausprosessilla. 

Yksi Zalandon suurista vahvuuksista on vanhoihin asiakkaisiin panostaminen ja asiakaspysyvyyden hallinta. Verkkokaupan tuotot tehdään suuressa määrin palaavien asiakkaiden kautta. Zalando panostaa asiakaspysyvyyteen luomalla personoitua uutiskirje- ja Facebook-markkinointia, sekä tarjoamalla käyttäjille personoidun, suosituksia tarjoavan ostokokemuksen. 

Suositusalgoritmin sekä hyvien tarjousten avulla Zalando saa houkuteltua kuluttajat ostamaan enemmän kerralla, sekä palaamaan ostoksille verkkokauppaan useammin. Verkkokaupan selkeä käyttöliittymä sekä paljon tietoa tarjoavat tuotesivut luovat mukavan ja helpon ostokokemuksen. Esimerkiksi selkeiden tuotekuvien ja kokotietojen tarjoaminen lisää ostamisen helppoutta ja vähentää tuotteiden palautusmäärää. 

Zalandon SEO eli hakukoneoptimointi on tehty huippuunsa asti kunnolla. Hyvän käytettävyyden, sivuston luotettavuuden ja sisäisen linkityksen lisäksi Zalandon hakukoneoptimoinnin vahvuutena on selkeisiin ja pitkiin tuotekategoriakuvauksiin panostaminen. 

Kirjoittamalla omat tuotekategoriakuvaukset eri kategoriasivuille Zalando on kyennyt upottamaan verkkokauppaan tuhansia relevantteja hakutermejä, jotka auttavat nostamaan verkkokaupan hakukonesijoitusta Googlen silmissä. 

Zalando tekee verkkokauppabisneksessä paljon asioita oikein. Tässä artikkelissa olemme esitelleet yksittäisiä kiinnostavia pointteja, joista verkkokauppiaat voivat ottaa oppeja telteen verkkokauppaa kasvattaessaan.

On kuitenkin hyvä huomata, että tässä artikkelissa esitellyt asiat ovat yksittäisiä nostoja, ja Zalandon menestykselle on olemassa kymmenittäin, jos ei sadoittain muitakin selittäviä tekijöitä. 

Verkkokauppiaan kannattaa kuitenkin käyttää tätä artikkelia pohjana oman liiketoiminnan kehittämisessä ja haastaa itseään miettimään, millaisia asioita suurimmilta verkkokauppatoimijoilta voi oppia, ja kuinka näitä oppeja voi soveltaa omassa bisneksessä.

Verkkokaupan kasvua on järkevää tukea tavoitteellisen digimainonnan avulla. Mikäli verkkokaupan kasvattaminen digimainonnan keinoin kiinnostaa, ota yhteyttä Sloganiin!

 

Piditkö artikkelista? Sharing is caring

Kiinnostuitko osaamisestamme?

Täytä lomake ja olemme yhteydessä yhden arkipäivän kuluessa.

Lisää lukemista

11 ideaa verkkokaupan joulumarkkinointiin

11 ideaa verkkokaupan joulumarkkinointiin

  Joulunodotus on arvokasta aikaa verkkokauppiaalle, mutta myös kilpailu mainonnasta on kovaa. Hyvällä suunnittelulla ja aikaisin aloitetuilla markkinointitoimenpiteillä voit erottautua massasta ja houkutella kuluttajat joululahjaostoksille

Lue artikkeli →

Parempaa arkea digimarkkinointiin?