Facebook-mainonta

Facebook ei todellakaan ole kuolemassa. Siellä se sinunkin nykyinen sekä potentiaalinen asiakas lymyilee meemeille nauramassa. 7 vuoden kokemuksella, Facebook-mainonta jo meidän verissä. 20% mobiililaitteilla käytetystä ajasta käytetään Facebookissa tai Instagramissa.

Suomessa on noin 2,8 miljoonaa aktiivista Facebook-käyttäjää, ja Facebook-mainosten osuus digimainonnasta on maailmanlaajuisesti 18,4%. Siellä on lähes puolet suomalaisista, joten miksi sinäkin et olisi? Kilpailijasi tekee Facebook-mainontaa 99% varmuudella ja kerää maksavia asiakkaita, jotka voisivat ihan hyvin olla sinun. Taktisella Facebook-mainonnalla on mahdollista päästä suuriin myyntimääriin.

Facebook-mainonta käsittää terminä myös Instagramin puolella tapahtuvan mainostamisen, sillä molempia mainosmuotoja hallitaan Facebookin puolelta. Voit siis Facebookin kautta tuoda molempien alustojen kävijäkunnan verkkokauppaasi samoilla mainoksilla yhdellä kertaa. Mikäli siis uskot, ettet voi tavoittaa nuorempaa kohderyhmääsi Facebook-mainonnalla, mieti uudestaan. Facebook-mainonnalla tavoitamme nuoret ihmiset myös heitä enemmän kiinnostavassa kanavassa – Instagramissa.

Lue lisää, kuinka tuomme Facebookin avulla maksavia asiakkaita yrityksellesi!

 

Facebook-mainonta ja sen monet kulmat

Moni yritys toteuttaa Facebook-mainontaa ainoastaan “boostaamalla” yrityksen Facebook-sivuille tehtyjä postauksia. Boostaus on keino saada näkyvyyttä postaukselle, mutta se ei tuo myyntiä yrityksellesi – Facebookin algoritmi etsii ainoastaan ne kohderyhmät, jotka todennäköisemmin tykkäävät postauksestasi. Tämä voi tuoda toki näkyvyyttä yritykselle, mutta se ei ole tehokas tapa kasvattaa myyntiä.

Sen sijaan, Facebook Business Managerin kautta tapahtuva mainostaminen tuo mahdollisuuden tehdä erittäin kohdennettua mainontaa ihmisille, jotka oikeasti ostavat tuotteitasi tai palveluitasi. Sen kautta voit tehdä myyviä mainoksia ja kohdentaa niitä ihmisten kiinnostuksen kohteiden, käyttäytymisen ja monen muun kriteerin mukaan. Anna digitiimimme näyttää sinulle, kuinka Facebook Business Manager valjastetaan tuomaan tuloja ja kasvua yrityksellesi mitattavalla tavalla.


Kuinka monta liidiä annat kilpailijoillesi, jos et tee Facebook-mainontaa?

Tosiasia on: Facebook ei ole enää vain sosiaalisen median kanava, jossa ihmiset jakavat elämäänsä. Se on myös loistava alusta yrityksesi kasvulle. Jos et lukeudu Facebookissa mainostavaan joukkoon, menetät todennäköisesti runsaasti maksavia asiakkaita kilpaililijoillesi. Toinen skenaario on, että pyörität pyörääsi vanhentuneilla mainontamenetelmillä, joiden ansiosta voit saavuttaa vain vähän tuloksia.

Jos sinusta tuntuu, että mainontasi ei tuota niin hyvin kuin se voisi, anna meidän auttaa. Facebookin ja muun digimainonnan hienous on siinä, että markkinointiin asetetut panokset ovat täysin mitattavia. Näemme analytiikasta suoraan, kuinka paljon rahaa jokainen mainontaan käytetty euro on tuonut takaisin. Emme tee mainontaa ainoastaan yrityksesi näkyvyyden kasvattamiseksi, vaan haluamme luoda aitoa kasvua ja myyntiä mainonnan avulla. Kilpailijasi mainostavat tälläkin hetkellä potentiaalisille asiakkaillesi – mikset siis sinäkin?

Voit selata kilpailijoidesi Facebook-mainoksia suoraan Facebookin omassa mainoskirjastossa.


Testaamiseen ja dataan perustuva ajattelumalli Facebook-mainonnassa

Anna ammattilaistemme tutkia, millainen mainostaminen resonoi parhaiten asiakkaiden keskuudessa.  Taktiikkamme Facebook-mainonnassa ei perustu arvailuun tai mutuiluun, vaan luomme tuloksia datan, analytiikan ja testaamisen pohjalta. Jotta mainonnasta saataisiin kaikki hyöty irti, toteutamme testausta erilaisilla mainosryhmillä, kuvilla, toimintokehotteilla, teksteillä, kohderyhmillä – you name it. Tällä tavoin löydämme yrityksellesi sopivimman mainostaktiikan ja kohderyhmän. Datan avulla saamme mainonnasta kaiken hyödyn irti, eikä rahaa valu hukkaan.


Facebook-mainonta on kohdennetun mainonnan taivas

Harvat sosiaalisen median alustat tarjoavat yrityksille yhtä paljon joustavuutta ja yhtä monta kohdentamistyökalua kuin Facebook. Se ei pelkästään tuo 2,8 miljoonaa suomalaista ulottuvillesi, vaan antaa sinulle myös mahdollisuuden saavuttaa parhaat mahdolliset tulokset.

Anna meidän näyttää, kuinka luodaan tehokasta Facebook-mainontaa, joka kohdistuu ikään, sukupuoleen, sijaintiin, kiinnostuksen kohteisiin, mistä postauksista ja sivuista ihmiset ovat tykänneet, sekä paljon muuta. Voit käyttää näitä arvokkaita tietoja luodaksesi entistä tehokkaampia mainoskampanjoita, jotka tavoittavat ihanteelliset asiakkaasi, ennen kuin he edes tietävät tarvitsevansa sinua (ja ennen kuin kilpailijasi taivuttaa heidät puolelleen). Löydämme yhdessä Facebookin avulla sinulle suuren määrän uusia kohdeyleisöjä tavoitettavaksi.


Toimivien kohderyhmien laajentaminen Facebook-mainonnassa

Kun olemme datan ja analytiikan avulla löytäneet toimivimmat kohderyhmät, voimme laajentaa näitä kohderyhmiä luomalla kopioita niistä. Kuvittele, että sinulla on tiedossa 100 ostavinta asiakastasi. Eikö olisi ihanteellista, jos voisit algoritmien ja koneoppimisen avulla löytää uusia potentiaalisia asiakkaita, jotka kiinnostuvat tuotteistasi yhtä paljon kuin ostavimmat asiakkaasi? Facebookin avulla on mahdollista luoda uusia kohderyhmiä parhaiten toimivampiin kohderyhmiisi perustuen. Tällöin emme joudu arvailemaan, mistä ostavimmat asiakkaasi pitävät, vaan voimme antaa Facebookin algoritmin löytää ihmisiä, joilla on samoja käyttäytymismalleja ja kiinnostuksen kohteita kuin alkuperäisellä kohderyhmälläsi. Kohderyhmien kopioiminen on oiva keino parantaa mahdollisuuksiasi löytää uusia maksavia asiakkaita yrityksellesi. Anna digitiimimme löytää sinulle uusia asiakkaita, jotka erittäin suurella todennäköisyydellä kiinnostuvat tuotteistasi ja haluavat ostaa sinulta jatkossakin. 


Uudelleenmarkkinointi Facebook-mainonnan avulla

Facebookin avulla voidaan helposti tavoittaa myös niitä ihmisiä, jotka ovat jo selanneet tuotteitasi tai palveluitasi tai lisänneet tuotteita ostoskoriin verkkokaupassa, mutta eivät ole syystä tai toisesta suorittaneet ostoa loppuun. Voimme luoda sinulle dynaamisia uudelleenmarkkinointikampanjoita, joiden avulla saamme kuuman ja lämpimän yleisön (tuotteistasi jo kiinnostuneet asiakkaat) suorittamaan ostoksensa loppuun ja ostamaan lisää tuotteita sinulta. Uudelleenmarkkinointi on erittäin tehokas keino saada lisää tulosta yritykselle, sillä kyseinen kohderyhmä tuntee jo tuotteesi, ja on kiinnostunut niistä. Mikäli olet verkkokauppias, voimme tehdä kampanjoita, jotka esittelevät ihmisille heidän aiemmin selaamiansa tuotteita – tällöin oston suorittaminen loppuun on erittäin todennäköistä.


Kasvumarkkinointiasiantuntijamme muuttavat eurosi kolmeen euroon

Yksin puurtaminen voi olla uuvuttavaa ja ajankäytöllisesti haastavaa, mutta kokeneet markkinointiasiantuntijamme voivat helpottaa taakkaasi. Laajennamme mainontasi superkohdistettuihin ja myyviin yleisöihin sekä tietokoneilla että mobiililaitteilla. Käytämme uusimpia edelläkävijä-strategioita luodaksemme erittäin kannattavia Facebook-mainoskampanjoita, jotka kaksinkertaistavat, tai jopa kolminkertaistavat liidien ja myynnin määräsi murto-osalla muiden markkinointikanavien kustannuksista. Etsimme oikeat kampanjatavoitteet ja luomme datan avulla tehokkaimman mahdollisen mainoksen luovan puolen optimoidaksemme mainosbudjettisi tulokset. Käytämme analytiikkaa näyttääksemme sinulle viikottain, kuinka kampanjasi ovat tuottaneet. Et siis joudu uskomaan ainoastaan sanaamme, vaan näet itse konkreettisesti mainonnan tulokset reaaliajassa.

Kokemuksemme Facebook-mainoskampanjoista osoittaa, että jokainen mainoskulutukseen käytetty euro muuttuu kolmeksi euroksi uusissa maksavissa asiakkaissa. Vaikka kampanjan käynnistäminen itse voi näyttää helpolta, sen skaalaaminen tuottoisasti vaatii todella paljon ajattelua ja analysointia johdonmukaisen ja korkealaatuisen liikenteen saamiseksi verkkosivustollesi. Facebook-mainontaa on nimittäin mahdollista tehdä kahdella eri tavalla: hutaisten ja huonosti tai tarkasti ja tuottoisasti.

 

Aiempia Facebook-mainonnan tuloksia

Facebook-mainonta taipuu moneen muotoon. Sen avulla voidaan esimerkiksi kasvattaa verkkokaupan myyntiä sekä keskimäääräisen tilauksen arvoa. Kasvatimme North Outdoorin verkkokauppaa +1100% vuoden aikana ja Icebugin verkkokauppaa +679,01% kuudessa kuukaudessa. Nostimme Ryry´sin keskimääräisen tilauksen arvoa +57,02%

Facebook-mainonnan tulokset ovat selkeästi mitattavia, joten mainonnan tehokkuus ei ole arvailua. ROAS (=kuinka moninkertaisena sijoitettu mainoseuro näkyy myynneissä) on yksi tärkeimmistä seurattavista mittareistamme.

Mainostaessamme Niinmun Designia mainonnan ROAS on yhteistyön aloittamisen myötä pyörinyt 4,5-6 välillä. Tässä tapauksessa jos siis sijoitetaan euro mainontaan, saadaan 4,5e – 6e myyntiä aikaiseksi. Noilla kertoimilla mainosbudjettia on jo hyvä lähteä skaalaamaan ylöspäin. 

Kirjakustantamo Docendon kohdalla mainonnan ROAS on noussut +997% yhteistyön aloittamisen jälkeen. Mainonnan kannattavuus on siis parantunut hurjasti.

Tehdessämme Facebook-mainontaa Fimmalle onnistuimme 1000€ mainoskuluilla saavuttamaan yli 2 000 000€ tarjouskannan Fimman uudiskohteelle.  Tämä tekee mainonnan ROAS:iksi noin 2000. 

Facebook-mainonnan suuri etu on myös se, että mainonnan tekeminen kasvattaa myös orgaanista myyntiä – Docendon tapauksessa +312% vuoden aikana. Orgaanisen tunnettuuden kasvun myötä mainonnan vaikutukset ovat hyvin pitkäaikaisia. 

Syvä ymmärrys liiketoiminnastasi

Vaikka meillä on runsaasti markkinointitaustaa ja teknistä tietotaitoa, sinä tunnet yrityksesi ja kohderyhmäsi käyttäytymisominaisuudet paljon paremmin kuin me. Tiimimme tarvitsee aikaa ymmärtääkseen mitä teet ja miten ansaitset rahaa. Käärimme hihat tutkimalla alaasi ja saadaksemme psykologisen käsityksen asiakkaistasi ja siitä, kuinka houkutella heitä parhaiten heidän ollessaan Facebookissa.

Haluamme olla läpinäkyviä kaikista markkinointitoimenpiteistämme, joten pidämme yhteyttä sinuun viikottaisen palaverin merkeissä. Viikottaisessa palaverissa käydään läpi edellisen viikon toimenpiteitä ja tuloksia ja suunnitellaan tulevia kampanjoita ja strategiaa. Tällä tavoin pysyt aina perillä kampanjoiden tuloksista reaaliajassa, ja pääsemme jakamaan uusinta tietoa ja ideoita puolin ja toisin.

Ammattilaisemme ovat Facebook-mainonnan aallonharjalla

Pysymme perillä Facebook-maailman muutoksista, jotta sinun ei tarvitse. Facebook-mainonta muuttuu jatkuvasti yhä taktisemmaksi digimaailman muutosten, kuten Applen IOS 14-päivityksen ja Googlen evästemuutoksen johdosta.  Ilman jatkuvaa opiskelua ja taktiikan hiomista mainonnan kelkasta on helppo tippua. Ammattilaisemme pitävät huolen, että yrityksesi Facebook-mainonta on aina optimoitu parhaalla mahdollisella tavalla. 

Nämä pitää olla kunnossa Facebook-mainontaa varten

  • Huolehdi, että Facebook-mainonnan liikenne ajetaan timanttisessa kunnossa olevalle verkkosivulle, verkkokauppaan tai ländärille eli myyntisivulle. Jos verkkosivusi tai verkkokauppasi ei ole kunnossa, kysy meiltä tarjous WordPress verkkosivuista tai Woocommerce verkkokaupasta
  • Facebook-pikseli pitää olla asennettuna, datan merkitystä ei voi ylikorostaa
  • Verifioi domain fb/omalle sivulle
  • Käytä mieluusti Facebookin Conversions API verkkokaupassa/verkkosivustollasi 
  • Facebook-mainonta on mediaostamista ja luovaa sisältöä ja sen tuloksellinen tekeminen vaatii osaamista sekä jatkuvaa optimointia – anna siis ammattilaisten hoitaa se
  • Kasvata mediabudjettia ROAS avulla, eli suomeksi sanottuna skaalaa tuottoisia kampanjoita
  • Testaa, testaa ja testaa. Oppirahat pitää maksaa, oli markkinoitava brändi mikä tahansa.
  • Facebook-sivujen päivitys on täysin eri asia kuin ammattitaitoisen Facebook-mainonnan tekeminen
  • Ymmärrä algoritmiä, ja käytä sitä hyväksesi – tämä vaatii opiskelua ja osaamista
  • Huolehdi, että myytävä tuotteesi tai konseptisi on kunnossa ja sinulla kilpailuetua
  • Pikavoittoja ei ole olemassa, määrätietoinen tekeminen tuo parhaat tulokset

Oletko valmis kasvattamaan liikevaihtoasi dataan ja analytiikkaan perustuen? Jätä meille Facebook-mainonnan tarjouspyyntö! 

Takaisin blogiin